Aktualizacja: 10.07.2015 12:43 Publikacja: 10.07.2015 12:43
Foto: 123rf.com
- Bardzo ważna jest dla nas dodatnia dynamika sprzedaży Cydru Dobrońskiego – mówi Jacek Jantoń, prezes firmy Jantoń. - Jest większa od wzrostu rynku, co pozwala na umocnienie się Cydru Dobrońskiego jako marki numer dwa i przybliża nas znacznie do walki o fotel lidera tej kategorii.
Aktualnie najpopularniejszym lekkim alkoholem z jabłek w Polsce jest Cydr Lubelski. Produkuje go grupa Ambra.
Masło od początku roku zdrożało już o 40 proc. Ile może kosztować w święta? - Zbliżamy się do 10 zł - mówi ekspert. Wszystko przez to, że producentom bardziej opłaca się dziś wytwarzanie np. serów, a nie masła.
Okazało się, że polscy konsumenci także w przypadku żywności szukają tańszych zamienników – mówi Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności. – Żywność w wydatkach Polaków staje się coraz znaczącym ciężarem i dlatego szukają oszczędności – dodaje.
Polskie firmy wciąż walczą o nowe rynki, na których chcą sprzedawać produkty rolno-spożywcze. W kraju wyzwaniem jest m.in. lokalny popyt oraz automatyzacja, zrównoważony rozwój i utrzymująca się presja płacowa.
Ceny najważniejszych grup żywności poza mięsem wzrosły w październiku do poziomu najwyższego od 18 miesięcy — stwierdziła w comiesięcznej ocenie Organizacja NZ ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) w Rzymie. Wskaźnik tych cen wyniósł 127,4 pkt i był o 2 proc. większy od wrześniowego (124,9 pkt), o 5,5 proc. niż rok temu i najwyższy od kwietnia 2023. Był jednak mniejszy o 20,5 proc. od rekordowego z marca 2022 r., po agresji Rosji na Ukrainę.
Dane na temat przemieszczania się ludności, czy zagęszczenia mieszkańców, pomagają firmom i miastom podejmować odpowiednie decyzje.
W Polsce handel alkoholem reguluje ustawa z 1982 r., co oznacza kompletne nieprzystawanie jej do rzeczywistości z brakiem uregulowania sprzedaży online na czele. Dlatego ponad 20 organizacji branżowych wspólnie apeluje do premiera o zmiany prawa.
Hiszpanie udowodnili, że niezawodność i stabilny rozwój są kluczem do zaufania, jakim obie marki darzą klienci.
Zarząd firmy uważa, że organizacja nie reprezentuje interesu polskiego winiarstwa. Zamiast tego zaangażowała się w obronę najsłabszych jakościowo produktów, czyli napojów fermentowanych.
Nie słabnie moda na lekki trunek z jabłek. Firmy liczą na dobre wyniki.
Sprzedaż rośnie. Jednak zmniejszenie dystansu do europejskiej czołówki nie będzie łatwe.
Maleje udział tanich trunków w przychodach firmy Jantoń. Na znaczeniu zyskują za to wina gronowe i cydr.
Pijemy coraz więcej wina, ale trudno zaliczyć nas do koneserów. Nadal najchętniej kupujemy trunki półsłodkie i półwytrawne.
W ciągu ostatniej dekady sprzedaż wina zwiększyła się w Polsce o około połowę. Rynek ma szanse na dalsze wzrosty, choć nie będą one raczej gwałtowne.
Dzięki cydrowi Polacy zaczynają doceniać trunki z owoców. Chcą to wykorzystać firmy winiarskie.
Lekki alkohol z jabłek sprzedaje już 40 procent sklepów z alkoholem. Jego producenci liczą na więcej.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas