Aleksandra Ptak-Iglewska: Producent alkotubek na cenzurowanym. A co ze sklepami, które dały je na półki?

Coraz więcej wskazuje na to, że producent tzw. alkotubek spółka OLV częściowo uniknie kary, bo błyskawicznie wycofała towar z rynku. A co z dwiema sieciami handlowymi, które uznały alkotubki za świetny pomysł i wstawiły je na półki?

Publikacja: 02.10.2024 18:31

Aleksandra Ptak-Iglewska: Producent alkotubek na cenzurowanym. A co ze sklepami, które dały je na półki?

Foto: AdobeStock

Trzeba zadać pytanie: skoro alkotubki, mające radosne opakowania niczym produkty dla dzieci, budzą przerażenie rodziców oraz oburzenie ekspertów od zwalczania alkoholizmu – dlaczego sklepy w ogóle zdecydowały się te tubki sprzedawać? Nieoficjalnie już wiemy, kto je wystawił na półki, czekamy na potwierdzenie. Ale już dziś możemy zapytać: gdzie jest ta etyka biznesu, o której działy marketingu firm tak chętnie opowiadają? Gdzie jest społeczna odpowiedzialność wielkich sieci handlowych, skoro chęć zysku przesłania im tak ogromnie ważne dobro jak ochrona dzieci przed uzależnieniami?

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czy Europa może być znów wielka?
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Donald Trump rąbie siekierą, Europa odpowiada skalpelem
Opinie Ekonomiczne
Bjørn Lomborg: Skąd wziąć pieniądze na obronę Europy
Opinie Ekonomiczne
Profesor Sławiński: Stablecoins to kolejna odsłona demokratyzacji spekulacji
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Czarny łabędź w Białym Domu, krew na Wall Street
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń