Allegro zakończyło rok mocnymi wynikami kwartalnymi, spełniając lub przekraczając prognozy zarówno dla Polski, jak i na arenie międzynarodowej. – Postanowiliśmy w tym roku powrócić do przedstawiania całorocznych oczekiwań, ponieważ nasza działalność międzynarodowa opiera się na bardziej przewidywalnym trendzie wzrostu. Naszym średnioterminowym celem jest kontynuacja niskiego dwucyfrowego wzrostu GMV w Polsce, utrzymując marże w przedziale podwyższonym do 5,5–5,9 proc. W segmencie międzynarodowym planujemy dokończenie transformacji Grupy Mall i przyspieszenie wzrostu GMV na naszych trzech nowych platformach marketplace w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech – komentuje Jon Eastick, członek zarządu Allegro.
Czytaj więcej:
Wyższa zyskowność i poziom gotówki umożliwiły Allegro zaproponowanie nowej polityki alokacji kapitału. Zakłada ona kontynuację inwestycji w rentowny wzrost organiczny i utrzymania umiarkowanej dźwigni finansowej przy jednoczesnym zwrocie nadwyżki kapitału inwestorom poprzez wykup akcji. – Zamierzamy poddać taki wykup o wartości 1,4 mld zł pod głosowanie akcjonariuszy na nadchodzącym walnym zgromadzeniu – zapowiedział Eastick.
Jakie plany?
Allegro przedstawiło plany wynikowe na 2025 r. Wzrost GMV z działalności w Polsce oczekiwany jest w przedziale 9–11 proc., przy wzroście przychodów o 14–17 proc., a skorygowanego zysku EBITDA o 8–12 proc. Allegro spodziewa się w tym roku zwiększenia GMV na platformach zagranicznych o 40–50 proc. przy przychodach wyższych o 55–65 proc. Skorygowana strata EBITDA segmentu oczekiwana jest w przedziale 350–400 mln zł. Segment Mall powinien zakończyć rok spadkiem GMV o 55–65 proc. r./r. Jego przychody oczekiwane są na poziomie 45–55 proc. niższym, a skorygowana strata EBITDA ma wynieść 150–170 mln zł.
Tegoroczny CAPEX spodziewany jest na poziomie 850 mln zł – 1 mld zł w Polsce, 40–50 mln zł na platformach zagranicznych oraz 30–40 mln zł w segmencie Mall.