Polakom dobrze się kojarzy pojęcie zmiany. 92 proc. widzi w niej potrzebę, a nie przymus. Nie oznacza to jednak, że tych 92 proc. osób chce zmiany wprowadzać. Na to jest już gotowa niecała połowa. Ludzie wolą wykorzystywać nowe sposoby wykonywania czynności niż trwać w utartych schematach. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez Millward Brown dla firmy Bayer.
Nie tylko leczenie
Okazuje się, że Polacy najczęściej dokonują zmian na rzecz zdrowia. Robią sobie bowiem badania profilaktyczne czy przechodzą na zdrowszą dietę. Zmiany tego typu wprowadziło w ostatnim czasie 75,4 proc. badanych.
Czynią to nie tylko mieszkańcy miast, ale także rolnicy. 75 proc. badanych odpowiedziało, że regularnie bada się i dba o dietę. Millward Brown po raz pierwszy wzięła pod lupę tę grupę zawodową.
– Te badania pokazują, że dla Polaków zdrowie jest wartością samą w sobie i nie kojarzy się od razu z koniecznością leczenia chorób – mówi dr Izabella Anuszewska, socjolog z Millward Brown.
Nauka przez całe życie
Rodacy są też przychylni nowym technologiom. 53 proc. chce się uczyć obsługiwać nowe urządzenia i sprzęt, a 47,7 proc. chciałoby się posługiwać nowymi aplikacjami i programami.