Platformy streamingowe zmieniają kinowego widza. Czas serializacji

Filmy dla dzieci i polskie produkcje sprawiły, że 2024 r. kina zakończą wynikiem lepszym niż w roku 2023. W 2025 r. walka o widza będzie ostrzejsza. To już prawdziwy wyścig platform streamingowych na nowe lokalne produkcje.

Publikacja: 30.12.2024 05:22

„Matki Pingwinów” to jeden z najpopularniejszych seriali polskich pokazanych w 2024 roku przez Netfl

„Matki Pingwinów” to jeden z najpopularniejszych seriali polskich pokazanych w 2024 roku przez Netflix

Foto: Piotr Litwic

– Wygląda na to, że kina w Polsce zakończą rok 2024 frekwencją wyższą niż w 2023 r. Idziemy po 52 mln widzów, co daje około 4-proc. wzrost względem minionego roku – mówi nam Tomasz Jagiełło, prezes Heliosa i członek zarządu Agory. A zapowiadało się dużo gorzej. 

Widownia kin w Polsce w 2024 roku: polskie filmy i produkcje dla dzieci dały wzrost 

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Media
Rosjanie są zmęczeni propagandą. Porzucają kremlowską telewizję
Media
Znów gorąco wokół TVN. Nowe informacje o inwestorach
Media
„Minecraft: Film” ustanowił rekord kinowy w Polsce. Wygrał z polskim filmem
Media
Chiny wstrzymują umowę dotyczącą TikToka. Sprzeciw wobec ceł Donalda Trumpa
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Media
Europejski apel w sprawie AI