Stacja nie jest całkowitą nowością, bo nadaje od października 2013 roku, tyle, że tylko w wersji cyfrowej naziemnej, a Polacy nie mają odbiorników do słuchania takich kanałów. Kanał będzie nadawany w eterze zarówno analogowo, jak i cyfrowo, 24 godziny na dobę. Czwórkę zastąpi w eterze 1 września o 6 rano.
Michał Chodurski, szef anteny, podaje, że kanał ma być kierowany do słuchaczy w średnich i dużych miastach, którzy mają ponad 30 lat. Liczy, że stacja będzie mieć wyższy udział w rynku słuchalności niż obecnie ma Czwórka (według ostatnich badań RadioTrack za maj-lipiec było to 0,4 proc. udziałów, podczas gdy Tok Fm miało udział na poziomie 1,8 proc.). – Spodziewamy się wzrostu słuchalności, choć bardziej do poziomu Dwójki (aktualnie 0,5 proc. -red.), bo to są poziomy słuchalności dla stacji tak sformatowanych – uważa Chodurski. Pytany o konkurencję dla Polskiego Radia 24 wymienia Radio Maryja i Tok FM.