Sąd Apelacyjny w Warszawie uznał, że jeżeli na opakowaniu produktu jest informacja o konkursie dla klientów, to musi być też termin nadsyłania zgłoszeń. Tym samym podtrzymana została decyzja prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o nałożeniu na spółkę Drosed kary w wysokości 117 tys. zł.
Spółka na opakowaniach swoich produktów (np. pasztetów, konserw) umieszczała informację o loterii dla klientów, którzy kupią dwa produkty. By wziąć w niej udział trzeba było jeszcze wysłać sms-a w odpowiednim terminie. Z tym, że na opakowaniu produktów nie było informacji o tym, kiedy kończy się loteria. I to zdaniem UOKiK mogło prowadzić do nabywania przez konsumentów produktów w celu wzięcia udziału w loterii już po jej zakończeniu. Wyroby z informacją na opakowaniu o konkursie były sprzedawane także po tym, jak już nie były przyjmowane zgłoszenia.
Co prawda informacja o czasie loterii była podana w regulaminie na stronie internetowej spółki. Z tym, że Urząd w swojej decyzji wskazał, że konsument ma prawo do uzyskania informacji o nabywanym towarze i do swobodnego podjęcia decyzji w sprawie jego zakupu. Dlatego obowiązkiem spółki było więc podanie konsumentom, w sposób jasny i czytelny podstawowych danych dotyczących także loterii na produkcie. Jej brak, zdaniem UOKiK, uniemożliwił klientom podejmowanie świadomych i w pełni suwerennych decyzji dotyczących zakupu.
Urząd zaznaczył też, że przeciętny konsument, będący zainteresowany wygraną w loterii, mógł spodziewać się, że w sytuacji nabycia przedmiotowego produktu, ma na nią szansę. A z powodu braku na opakowaniach informacji o terminie nadsyłania zgłoszeń, mógł wysłać sms-a (za 61 groszy) po dacie rozstrzygnięcia konkursu. I zdaniem UOKiK działania spółki godziły nie tylko interes ekonomiczny konsumenta, (gdy minął termin nadsyłania sms-ów), ale i osobisty klienta. Mógł się czuć, że został potraktowany nieuczciwie i wprowadzony w błąd.
Wyrok jest prawomocny (VI ACa 1954/13).