Jak Polacy postrzegają "małpki"? Dla alkoholików, pite pod sklepem i przed pracą

Piwna konkurencja zleciła badanie, jak Polacy postrzegają małpki, czyli mocne alkohole w małych butelkach. Pokazało, że dostrzegamy ryzyko alkoholizmu i butelki przed sklepami.

Publikacja: 19.12.2024 14:19

Butelki po alkoholu leżące na dachu zabudowań gospodarczych

Butelki po alkoholu leżące na dachu zabudowań gospodarczych

Foto: PAP/Mateusz Marek

Tym razem zjawisko „małpek” na rynku alkoholi zbadała rynkowa konkurencja – Związek Browary Polskie, reprezentujący trzy największe działające w Polsce browary. W skrócie: Polacy postrzegają małpki, czyli wódki smakowe w podręcznych, małych buteleczkach, jako ofertę dla osób, które chcą się upić, lub dla osób z problemem alkoholowym. Wreszcie – dla nastolatków, chcących spróbować mocnego alkoholu. Większość badanych dostrzega w sięganiu po „małpki” ryzyko uzależnienia.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Unia szuka odpowiedzi na politykę Donalda Trumpa
Handel
Cła Trumpa już szkodzą Amerykanom. A zakłóceń będzie dużo więcej
Handel
Polacy mają dosyć wojny cenowej, ale oczekują promocji
Handel
Czy 13 kwietnia to niedziela handlowa? Godziny otwarcia sklepów
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Handel
Portugalska tarcza przeciw cłom USA. Skorzysta 70 tysięcy eksporterów