Geografowie przeciwko łączeniu przedmiotów. Nie chcą, by geografię połączono z przyrodą

Nauczyciele geografii uważają, że rozwiązanie, by geografia stała się częścią przedmiotu przyroda, jest niekorzystne dla uczniów.

Publikacja: 07.10.2024 04:20

Pomysł połączenia biologii, chemii, fizyki i geografii budzi kontrowersje

Pomysł połączenia biologii, chemii, fizyki i geografii budzi kontrowersje

Foto: AdobeStock

Pomysł połączenia biologii, chemii, fizyki i geografii budzi kontrowersje. Nie wszystkim podoba się, by rozpoczynające się w czwartej klasie szkoły podstawowej nauczanie przyrody było kontynuowane także w co najmniej piątej i szóstej klasie (tak było przed reformą oświaty przeprowadzoną przez PiS), a być może także i w kolejnych latach. Obecnie przeciwko tej zmianie zaprotestowali geografowie.

„Planowane połączenie przedmiotów: geografii, biologii, chemii i fizyki w jeden przedmiot pod nazwą »przyroda« uważamy za całkowicie chybiony. Niesie ogromne ryzyko niepełnowartościowego wykształcenia młodego pokolenia i może pozbawić go umiejętności reagowania na problemy współczesnego świata” – twierdzi prof. Urszula Myga-Piątek, przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Geograficznego w wydanym przez tę organizację stanowisku.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Edukacja
Ćwiek-Świdecka: Edukacja zdrowotna to nie wychowanie seksualne
Edukacja
Dodatkowe ferie szkolne jesienią? MEN przygląda się sprawie
Edukacja
Nowy absolwent, nowe oceny – co będzie zmieniało się w szkole?
Edukacja
Barbara Nowacka ujawniła kulisy rozmów z Episkopatem o lekcjach religii. „Rozpaczliwy krzyk bezradności”
Edukacja
Ćwiek-Świdecka: „Przepraszam” Tuska to za mało, by zdobyć głosy nauczycieli dla Trzaskowskiego