Najdalej posunięte plany ekspansji ma gdański koncern LPP, największy polski gracz odzieżowy. Jego roczne przychody zbliżają się do poziomu 5 mld zł. W swoim portfolio ma aż pięć znanych marek: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Sprzedaje je w 1528 sklepach w Polsce, Niemczech i Europie Środkowo-Wschodniej.
– W kontekście ekspansji terytorialnej obecnie kluczowe są dla nas plany dotyczące dalszych otwarć w Europie Zachodniej – mówi „Rz" Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP. – Mamy siedem salonów Reserved w Niemczech, planujemy także otwarcia salonów wizerunkowych w kilku europejskich metropoliach. Duże znaczenie ma także ekspansja LPP na Bliskim Wschodzie, tegoroczne debiuty w Katarze, Kuwejcie i Egipcie miały dla nas znaczenie symboliczne, były to pierwsze salony LPP poza Europą. W najbliższych pięciu latach chcemy otworzyć ok. 30 sklepów w tym regionie.
Jak zdradzają przedstawiciele spółki – poza Reserved – w krajach Zatoki Perskiej mają też pojawić się sklepy marek adresowanych wyłącznie dla kobiet: Mohito i Sinsay.
Zagraniczne plany mają też wobec najnowszej marki, której debiut zaplanowano na pierwszy kwartał 2015 roku.
– Będzie to oferta skierowana do zamożniejszych i bardzo wymagających klientów – deklaruje Lutkiewicz.