Aktualizacja: 03.11.2020 11:44 Publikacja: 02.11.2020 19:47
Foto: Adobe Stock
W związku z ogłoszonym stanem epidemii w Polsce część osób rezygnuje z transportu publicznego i przesiada się do własnych samochodów, którymi będzie jeździć więcej, również zimą.
Serwisy wulkanizacyjne przewidują spore kolejki, gdy pojawią się pierwsze oznaki zimy. Tak bywa co roku. Problem polega na tym, że kolejek oczekujących przed warsztatem być nie powinno. Powód?
Wraz z nadchodzącą waloryzacją rent i emerytur w górę pójdą także dodatki do tych świadczeń – na przykład dodatek pielęgnacyjny, dodatek dla sieroty zupełnej czy ryczałt energetyczny. Oto, jakich kwot od 1 marca mogą spodziewać się osoby uprawnione.
Od 25 lutego osoby, które chcą nadal korzystać z aplikacji mObywatel, muszą mieć jej aktualną wersję. „Jeśli nie zaktualizujesz mObywatela przed 25 lutego, nie będziesz mieć dostępu do żadnych możliwości aplikacji i nawet się do niej nie zalogujesz” – czytamy na rządowej stronie info.mobywatel.gov.pl. Posiadacze starszych wersji mObywatela otrzymali powiadomienia o konieczności przeprowadzenia aktualizacji. Przy okazji wprowadzono do niej dwie nowości.
Po drogach jeżdżą kierowcy, którzy zdobyli prawo jazdy mimo orzeczonego przez sąd zakazu prowadzenia pojazdów. W systemie jest luka - twierdzi serwis brd24.pl.
W Trybunale Konstytucyjnym odbyło się w czwartek spotkanie z przedstawicielami organizacji skupiających prawników sympatyzujących lub kojarzonych z poprzednią władzą.
W razie niewykonania obowiązku informacyjnego bank (lub pożyczkodawca) może zostać pozbawiony prawa do odsetek. Może tak być nawet wtedy, gdy indywidualna waga naruszenia tego obowiązku i jego konsekwencje dla konsumenta będą się różnić w zależności od przypadku - to sedno czwartkowego wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE w pierwszej polskiej sprawie dotyczącej „darmowego” kredytu.
Jaki wpływ na praktykę stosowania przepisów dotyczących transakcji nieautoryzowanych w Polsce może mieć sprawa zawisła przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE)?
Sprawcy przestępstw drogowych, którzy nie są samoistnymi posiadaczami pojazdu, będą podwójnie faworyzowani. Mogą uniknąć nawiązki, a nawet jeśli sąd ją zastosuje, to w wysokości odpowiedniej do wagi czynu i możliwości majątkowych sprawcy.
Po drogach jeżdżą kierowcy, którzy zdobyli prawo jazdy mimo orzeczonego przez sąd zakazu prowadzenia pojazdów. W systemie jest luka - twierdzi serwis brd24.pl.
W statystykach policyjnych rondo Inwalidów w Łodzi jest zdecydowanym numerem jeden pod kątem wystawianej liczby mandatów. W zeszłym roku łącznie było ich prawie 7 tys. na zawrotną kwotę ok. 3,5 mln zł. Ten spektakularny wynik to efekt zamontowania na skrzyżowaniu rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzje wobec dwóch spółek z sektora OZE. Nakazał zmianę niedozwolonych postanowień umownych i nałożył kary finansowe na łączną kwotę prawie 3 mln zł.
Rzecznik praw obywatelskich złożył kasację do Sądu Najwyższego w sprawie śmiertelnego wypadku na nasypie budowlanym. Jego zdaniem sąd nieprawidłowo zmienił kwalifikację prawną czynu na nieumyślne spowodowanie śmierci, uznając, że w miejscu tragedii nie odbywał się "ruch drogowy".
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył ponad 20 mln zł kary za właściciela biura podróży Exim Tours za stosowanie praktyk, naruszających zbiorowe interesy konsumentów.
Projekt ustawy 6 lutego 2025 r. (nr projektu UD 185) przewiduje wiele zmian w zakresie regulacji przepadku pojazdu mechanicznego na podstawie art. 44b k.k. Przypomnijmy, że już w trakcie prac legislacyjnych, pojawiały się kontrowersje co do zasadności formułowanych zapisów. Nie może przeto dziwić, że po prawie rocznym okresie ich funkcjonowania, zdecydowano się na przedstawienie propozycji zmian ustawodawczych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas