To najatrakcyjniejszy benefit w oczach pracowników. – Pakiety medyczne sponsorowane przez pracodawcę to standard w zachodnich spółkach, a także w dobrych polskich firmach – twierdzi Marcin Kowalski, dyrektor działu ubezpieczeń firmy doradczej Mercer. Ale ich ceny rosną: w ciągu ostatnich pięciu lat poszły w górę o 65 proc., a w tym roku może to być kolejne 30 proc. Albo i więcej.
Czytaj więcej
Firmy muszą się w tym roku pogodzić z kolejną dwucyfrową podwyżką cen pakietów opieki medycznej, które są najbardziej atrakcyjnym benefitem w oczach pracowników.
Pod presją kosztów
Na nadchodzące podwyżki mają wpływ rosnące koszty dostawców usług medycznych – począwszy od wynagrodzeń lekarzy i pielęgniarek, a więc deficytowych dziś na rynku grup zawodowych, po rosnące opłaty za media, konieczne inwestycje w sprzęt i technologie, usługi podwykonawców.
ofert pracy umieszczonych w portalach rekrutacyjnych oferuje pakiet medyczny
Wiele też finalnie zależy od tego, jak często i bardzo będziemy chorować: czyli ile pakietów wykorzystają pracownicy i z jakich usług będą korzystać. Z wszystkich dostępnych statystyk wynika, że popyt rośnie. Tymczasem według danych firmy Medicover pacjenci nie tylko zgłaszają się dziś do lekarzy częściej, ale też mają większe potrzeby zdrowotne niż kiedyś, co może wynikać zarówno ze starzenia się społeczeństwa i rozwoju chorób cywilizacyjnych, jak i zwiększonego zapotrzebowania na zaawansowane badania diagnostyczne. Branża medyczna podkreśla też, że koszty rosną szybciej niż ceny pakietów. Z kolei pacjenci oczekują lepszej oferty przy zachowaniu dotychczasowych cen. Obie strony zatem są sfrustrowane status quo.