Co ciekawe, jeszcze do niedawna to właśnie Vinci Airports miało być inwestorem strategicznym lotniska CPK. Jednak polski rząd w grudniu zmienił zdanie.
Ryanair krytykuje Vinci. Francuzów nazywa „spekulantami”
— Dla Vinci liczy się tylko zysk. W Belgradzie macie więc francuskich spekulantów, dlatego lotnisko jest niedofinansowane i nierozwinięte. Ale francuskim koncesjonariuszom na tym nie zależy. Ryanair w przyszłości stamtąd nie będzie latał — mówił McGuinness podczas konferencji w Sarajewie.
Czytaj więcej
15 tysięcy euro odszkodowania domaga się Ryanair od niesfornego pasażera, który awanturował się podczas rejsu z Dublina na kanaryjską wyspę Lanzarote. To ostrzeżenie dla jego naśladowców. Sprawa toczy się przed sądem w Dublinie.
Jego zdaniem wielkim błędem jest oddawanie koncesji na prowadzenie lotnisk zagranicznym firmom, ponieważ dla nich nadrzędnym celem są wyłącznie zyski. Nieważna jest jakość usług, tworzenie miejsc pracy czy wizjonerski biznes. — Dla nas lotnisko w Belgradzie okazało się zbyt drogie — dodał. Nie ukrywał, że rynek serbski jest dla Ryanaira bardzo interesujący i będą szukać innych możliwości. — Jeśli tylko znajdziemy miejsce z potencjałem, który może przynieść zyski, z pewnością tam się pojawimy.
Jak na razie Ryanair lata w Serbii tylko do Nišu. Serbowie mają związane ręce. Vinci będzie zarządzać do 2045 roku.