Aktualizacja: 04.02.2021 21:00 Publikacja: 04.02.2021 21:00
Foto: Bloomberg
Pomoc dla polskiego lotnictwa znalazła się już w pierwszej tarczy dla przedsiębiorstw i skorzystały z niej lotniska, które podczas pierwszego lockdownu były zamknięte decyzją administracyjną. Poza rejsami cargo i lotami repatriacyjnymi nic stamtąd nie latało. Spadki ruchu wiosną sięgały nawet ponad 90 proc. To dlatego dodatkowo, poza mechanizmami skierowanymi do wszystkich przedsiębiorców, w funduszu covidowym zarezerwowano dla lotnisk 142 mln złotych.
– Z tej kwoty wypłaciliśmy blisko 139 mln. 3 miliony różnicy wynika z warunków narzuconych przez Komisję Europejską. Pozwalają one na wypłacenie pomocy publicznej za czas zamknięcia lotów jedynie tym podmiotom, które w tym czasie zanotowały straty definiowane jako różnica wyniku operacyjnego i wyniku za podobny okres roku 2019. Inaczej środki zostałyby zakwalifikowane jako niedozwolona pomoc publiczna – mówi Marcin Horała, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny na branżę lotniczą.
Powypadkową przeszłość ma w swojej historii już ponad 80 proc. używanych samochodów w Polsce. Obok Greków, Czech...
Z projektowanych wariantów obwodnicy aglomeracji warszawskiej trzy biegną po nowym śladzie. Natomiast założeniem...
Rosjanie chcą kupić boeingi, jak tylko zostanie osiągnięte porozumienie w sprawie zawieszenia broni. Wcześniej z...
Gigant na rynku przewozu osób kupił popularnego nad Wisłą operatora taxi – platformę FreeNow. Dzięki tej akwizyc...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Kolejna amerykańska firma stała się ofiarą wojny handlowej wywołanej przez Donalda Trumpa. Chińczycy nie odbiorą...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas