Studenci z Rzeszowa najlepsi w zarządzaniu wirtualną firmą

Khrystyna Daniv, Marta Datsyuk, Dawid Antas i Kacper Gołoś, studenci z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, zajęli pierwsze miejsce w 35. Międzynarodowym Konkursie Marketplace na zarządzanie wirtualną firmą

Publikacja: 09.05.2013 10:40

Studenci z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie

Studenci z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie

Foto: materiały własne

Pierwszym krokiem do zwycięstwa w konkursie była rozgrywka eliminacyjna. Wzięło w niej udział 30 drużyn reprezentujących uczelnie z całego świata. Na tym etapie zespoły rywalizowały z firmami zarządzanymi przez komputer. Drużyna WSIiZ, o nazwie InnoTech zakwalifikowała się, zajmując piąte miejsce. W finale studenci nie pozostawili rywalom żadnych szans i zwyciężyli. W ostatecznej rozgrywce najlepsze zespoły rywalizowały ze sobą.

W finale Marketplace drużyna WSIiZ zdobyła 111 punktów i zdeklasowała inne zespoły. Zespół Texas A&M University, który zajął 2. miejsce uzyskał 15 punktów. – Dlatego sukces cieszy tym bardziej, że amerykańska uczelnia należy do pierwszej setki uniwersytetów rankingu szanghajskiego. Wśród pokonanych jest także ekipa reprezentująca jedną z najlepszych kanadyjskich uczelni - University of Guelph – mówi Urszula Pasieczna,  rzecznik rzeszowskiej uczelni.

– Osiągnęliśmy wynik osiem razy lepszy od drugiej drużyny. To nieprawdopodobne uczucie wygrać z taką przewagą – cieszy się  Kacper Gołoś, student AM (Aviation Management). A Khrystyna Daniv, również studentka AM, dodaje, że podejmowanie właściwych decyzji, w każdej rundzie rozgrywki, wymagało od nich sporo wysiłku.

Dawid Antas, także student AM i Marta Datsyuk, studentka Dziennikarstwa i komunikacji społecznej podkreślają przy tym, że udział w Marketplace daje ogromne doświadczenie i zaprocentuje w przyszłości.

- Tegoroczna wygrana w międzynarodowym konkursie Marketplace, nie jest pierwszym tego typu sukcesem studentów WSIiZ. Już w 2006 roku, zespół reprezentujący naszą uczelnią sięgnął po złoto, a jednym z członków tamtej drużyny był Wojciech Pitura. Ten sam, który teraz z Elżbietą Szczepaniak, poprowadził zespół do zwycięstwa w tym roku – podkreśla Urszula Pasieczna. – Marketplace jest rozgrywką, która gwarantuje zwycięzcom międzynarodowy certyfikat ceniony przez pracodawców – zapewnia Wojciech Pitura, opiekun zwycięskiej drużyny.

Marketplace to symulator biznesowy. Z tego programu do szkolenia kadry menedżerskiej korzystają setki uniwersytetów, szkół biznesowych i firm z całego świata (m.in. BMW, IBM).  Marketplace wymaga od studentów analizy danych rynkowych, a także podejmowania realistycznych decyzji biznesowych. – Niektórzy mówią o nim wyrafinowany program komputerowy, który imituje procesy i sytuacje zachodzące na konkurencyjnym, ciągle zmieniającym się rynku – podkreśla Elżbieta Szczepaniak, opiekun zwycięskiego zespołu.

Dodaje, że ćwiczenia symulacyjne są najlepszą metodą na zastosowanie wiedzy teoretycznej w praktyce. Studenci w trakcie rozgrywki wcielili się w rolę przedsiębiorców, którzy musieli  stworzyć produkt, ustalić jego cenę, opracować kampanię reklamową, promującą jego największe atuty, a także zatrudnić personel, prowadzić prace badawczo-rozwojowe oraz wyznaczyć wielkość produkcji we własnych wirtualnych firmach. ?

Społeczeństwo
Młodzi wcześniej testują z „promilami”
Społeczeństwo
Sondaż: Składka zdrowotna dla przedsiębiorców w dół? Znamy zdanie Polaków
Społeczeństwo
Nawet 27 stopni w majówkę. Ale w weekend pogoda się zmieni
Społeczeństwo
Sondaż „Rzeczpospolitej”: Kto ucieknie z kraju, gdy wybuchnie wojna
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Społeczeństwo
Sondaż: Jak Polacy oceniają pontyfikat papieża Franciszka?