Generacja Z bacznie obserwuje przełożonych

Pokolenie Z już wyznacza nowe trendy na rynku pracy. Kłopotem zarządzających jest umiejętność komunikowania się z nimi. To starsi częściej mają problemy z otwartością i asertywnością.

Publikacja: 16.09.2024 04:30

Generacja Z bacznie obserwuje przełożonych

Foto: Adobe Stock

Jak wynika z badań, pokolenie najmłodszych pracowników (urodzonych po 1997 r.) określane jako zetki, postmilenialsi albo pokolenie internetu jest pragmatyczne. Ważne jest dla niego bezpieczeństwo finansowe, zarabianie pieniędzy oraz równowaga pomiędzy życiem osobistym i zawodowym.

Z opublikowanego raportu EY „Gen Z Segmentation Study” wynika, iż Z stawia dyskusje o finansach na porządku dziennym, podobnie jak płeć, seksualność i nierówności społeczne – tematy, które kiedyś były tabu, ukryte przed głównym nurtem dialogu. Ich otwartość zmusza firmy do przemyślenia sposobu, w jaki odnoszą się do pojawiających się koncepcji, takich jak coaching fiskalny, przejrzystość wynagrodzeń i dobre samopoczucie finansowe. Z badania wynika, iż 69 proc. ocenia swoją obecną sytuację finansową jako dobrą lub gorszą, kolejnych 31 proc. czuje się bezpiecznie finansowo, oceniając swoją obecną sytuację finansową jako dobrą lub doskonałą. Przy czym połowa młodych martwi się, czy ma odpowiednie zabezpieczenie finansowe na życie.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rynek pracy
Grudnowy powiew optymizmu w rekrutacji
Rynek pracy
Amerykański rynek pracy znów mocno rozgrzany
Rynek pracy
Gdzie w IT jest rynek pracodawcy? Prawie 150 kandydatów na jedną ofertę pracy
Rynek pracy
Firmy poszukają na rynku potrzebnych kompetencji
Rynek pracy
Ruch na rynku pracy na plus: więcej branż zwiększa niż zmniejsza zatrudnienie