Wdrożenie systemu zgłoszeń wewnętrznych powinno być kompleksowe

Przedsiębiorca może wykorzystać nowe obowiązki jako szansę na udoskonalenie systemu kontroli wewnętrznej. W tym celu powinien regulacje whistleblowing’owe w rozumieniu niedawno przyjętej ustawy o ochronie sygnalistów wkomponować w firmowe DNA.

Publikacja: 04.07.2024 04:30

Wdrożenie systemu zgłoszeń wewnętrznych powinno być kompleksowe

Foto: Adobe Stock

Przyjęcie procedury zgłoszeń wewnętrznych, ustanowienie kanałów zgłoszeń oraz wiążące się z tym przeszkolenie personelu (względnie outsourcing procesu przyjmowania zgłoszeń) jest ustawowym minimum dla przedsiębiorstw zobowiązanych w rozumieniu niedawno przyjętej ustawy o ochronie sygnalistów. Projektując zakładowy system zgłaszania nieprawidłowości warto jednak dokonać przeglądu także innych polityk i regulacji, a nawet zwyczajów. Pozwoli to na wykreowanie nieoczywistych synergii w ramach organizacji.

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Sądy i trybunały
Prezydium KRS zwraca się do obywateli ws. sędziów sądów dyscyplinarnych
Materiał Promocyjny
Dodatkowe korzyści dla nowych klientów banku poza ofertą promocyjną?
Sądy i trybunały
Manowska przegrała w sądzie. Prezes SN nie dostanie prawie 400 tys. zł
Zawody prawnicze
Od 4 lipca duże zmiany w pracy prokuratorów. Wykażą się w trakcie procesu
Sądy i trybunały
KRS złoży donos do prokuratury na ministra Bodnara i członków Iustitii
Materiał Promocyjny
Lidl Polska: dbamy o to, aby traktować wszystkich klientów równo
Prawo dla Ciebie
Sąd Najwyższy wrócił do sprawy mandatu Mariusza Kamińskiego. Jest decyzja