Zgodnie z przepisami ustawy o pracowniczych planach kapitałowych, do obowiązków PFR Portal PPK należy m.in. prowadzenie portalu PPK w celu gromadzenia i udzielania informacji o funkcjonowaniu PPK.
Czytaj więcej
Podmiot zatrudniający ma obowiązek poinformować pracownika starszego niż 55 lat, ale młodszego niż 70 lat, że uczestnikiem PPK może on zostać tylko z własnej inicjatywy.
Pracownicze Plany Kapitałowe: serwis mojeppk
Za pośrednictwem serwisu mojeppk (por. https://rachunek.mojeppk.pl/auth/login), uczestnicy PPK są informowani - po weryfikacji ich tożsamości - o wartości swoich oszczędności w PPK. W jednym miejscu, po zalogowaniu się w tym serwisie, uczestnik PPK może sprawdzić stan środków na wszystkich swoich rachunkach PPK. Serwis mojeppk ma jednak tylko informacyjnych charakter - za jego pośrednictwem nie można np. złożyć dyspozycji wypłaty transferowej, wypłaty albo zwrotu środków.
Dane prezentowane w serwisie pochodzą z systemu Ewidencji PPK, prowadzonej przez PFR - instytucje finansowe, prowadzące PPK, raportują dane do Ewidencji PPK na koniec każdego dnia roboczego.
przykład
Wskazanie osób uprawnionych do środków w PPK
Uczestnik PPK chce wskazać instytucji finansowej osoby uprawnione, które po jego śmierci mają otrzymać środki z jego rachunku PPK. Takie wskazanie wymaga formy pisemnej. Aby wskazać osoby uprawnione, należy skontaktować się bezpośrednio z instytucją finansową, prowadzącą dany rachunek PPK – nie można zrobić tego za pośrednictwem serwisu mojeppk.