Od dziś zaczynają obowiązywać znowelizowane przepisy rozporządzenia ministra edukacji narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia i opieki dla uczniów niepełnosprawnych w przedszkolach, szkołach oraz oddziałach ogólnodostępnych.
Nowe przepisy przewidują, że współpraca nauczycieli, psychologów i rodziców przy ustalaniu programu nauczania ma być ściślejsza. Chodzi o tok kształcenia dzieci i młodzieży, które potrzebują indywidualnego programu nauczania, bo mają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z poradni psychologiczno-pedagogicznej. Zmienione przepisy przewidują, że opiekunowie dostaną kopie ułożonego programu nauczania.
Nowością jest też to, że pełnoletni uczeń zyska w szkole prawo decydowania, jak ma przebiegać jego kształcenie.
Nowela przewiduje ponadto, że placówki oświatowe zapewnią uczniom niepełnosprawnym i niedostosowanym społecznie zajęcia socjoterapeutyczne. Do tej pory organizowały głównie zajęcia resocjalizacyjne.
Zmienione przepisy kładą też nacisk na to, by program nauczania był tak dostosowany do potrzeb ucznia, aby nie obniżał stawianych mu wymagań.