Adwokat o doręczeniach elektronicznych: Pełnomocnik będzie musiał mieć dwa konta

W okresie przejściowym, który ma trwać sześć lat, adwokaci i radcowie prawni będą musieli się posługiwać trzema mechanizmami doręczeń elektronicznych – mówi prof. adw. Grzegorz Sibiga z INP PAN, partner w kancelarii Konarski, Traple i Wspólnicy.

Publikacja: 03.11.2023 07:10

Adwokat o doręczeniach elektronicznych: Pełnomocnik będzie musiał mieć dwa konta

Foto: Adobe Stock

Na co profesjonalni pełnomocnicy muszą się przygotować po 10 grudnia 2023 r.?

Do tego dnia każdy radca prawny i adwokat musi złożyć wniosek o założenie i uaktywnić adres do doręczeń elektronicznych. Od tego dnia będzie obowiązany posługiwać się nim w kontaktach z organami administracji publicznej i podatkowymi, nie licząc rzadkich spraw z innymi organami kontroli państwowej. Powstanie obowiązek założenia i uaktywnienia konta w publicznej usłudze, przez serwis Ministerstwa Cyfryzacji, a później stałego obsługiwania tej skrzynki, gdy chodzi o przyjmowanie doręczeń. Wprowadzony jest wręcz przymus dla radców prawnych i adwokatów posługiwania się tym adresem i korzystania z powiązanej z nim publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.

Pozostało 89% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Podatki
Skarbówka zażądała 240 tys. zł podatku od odwołanej darowizny. Jest wyrok NSA
Prawo w Polsce
Jest apel do premiera Tuska o usunięcie "pomnika rządów populistycznej władzy"
Edukacja i wychowanie
Ferie zimowe 2025 później niż zazwyczaj. Oto terminy dla wszystkich województw
Praca, Emerytury i renty
Ile trzeba zarabiać, żeby na konto trafiło 5000 zł
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo karne
Rząd zmniejsza liczbę więźniów. Będzie 20 tys. wakatów w celach