Innowacyjne poniedziałki wspierają biznes Alior Banku

Wirtualny oddział Alior Sync i wirtualna świnka-skarbonka, która ułatwia zarządzanie domowym budżetem – to dwa projekty będące efektem Innowacyjnych Poniedziałków w Alior Banku

Publikacja: 07.11.2012 02:33

Innowacyjne poniedziałki wspierają biznes Alior Banku

Foto: Fotorzepa, RP Radek Pasterski

Bank chwali się, że innowacyjność ma w swoim DNA. Jak to wygląda w praktyce?

1. Zielone światło z góry. Jeśli firma ma  być innowacyjna musi na tym zależeć jej szefom. Innowacyjne Poniedziałki, organizowane mniej więcej raz w miesiącu w warszawskiej centrali Alior Banku prowadzi zawsze ktoś z zarządu- często prezes Wojciech Sobieraj, który był inicjatorem tych spotkań kierowanych głównie do pracowników spółki, ale nie tylko.

– Zapraszamy też klientów i przedstawicieli firm partnerskich, którzy chcieliby podyskutować z członkami zarządu na temat nowych produktów, technologii czy zmian w ofercie – wyjaśnia Katarzyna Rybicka, dyrektor Departamentu Jakości i Innowacji w Alior Banku.

W spotkaniu może uczestniczyć każdy pracownik Aliora, choć liczba miejsc jest ograniczona do ok. 50. Pierwszeństwo mają autorzy innowacyjnych pomysłów, którzy sami chcą je przedstawić. A takich osób jest zwykle sporo. (Mogą też przesłać swój pomysł bezpośrednio prezesowi).

500 innowacji usprawniających bieżącą działalność firmy zgłosili od początku tego roku pracownicy Alior Banku

2. Zachęta i nagroda dla autora pomysłu. Według dyr. Rybickiej Innowacyjne Poniedziałki od swego startu we wrześniu zeszłego roku dały początek kilkunastu strategicznym projektom.  Trzy  z nich   (w tym wirtualny oddział i wirtualna skarbonka) zostały wdrożone w banku Alior Sync.

Poza innowacyjnością projekt musi przysporzyć firmie co najmniej 10 tys. nowych klientów i zapewnić co najmniej dwa miliony złotych przychodu lub obniżki kosztów. Autor pomysłu sam opracowuje i przedstawia plan projektu – mogąc liczyć na wsparcie, najpierw w jego przygotowaniu, a potem we wdrożeniu – o ile chce się tym sam zająć.

Poza satysfakcją może liczyć na bardziej konkretne profity – wśród nagród jest awans na wyższe stanowisko (co najmniej o jeden szczebel), podwyżka i specjalna premia sięgająca 100 proc. zarobków po osiągnięciu celów projektu oraz miesiąc płatnych przez firmę wakacji – po udanym wdrożeniu pomysłu.

3. Liczą się też drobne usprawnienia. Katarzyna Rybicka zaznacza, że obok dużych strategicznych projektów bank zachęca też pracowników do drobnych innowacji, które usprawniają bieżącą działalność firmy. Te mniejsze pomysły nagradzane premią 100–150 zł pracownicy mogą zgłaszać w ramach projektu Strażnicy Porządku. I to robią – od początku tego roku zgłosili ponad 500 takich usprawnień – bank nagrodził 90 pomysłów, z czego 80 proc. już wdrożył. – Z ponad czterech tysięcy pracowników banku już co dziesiąty zgłosił jakąś innowację – podkreśla Katarzyna Rybicka.

Bank chwali się, że innowacyjność ma w swoim DNA. Jak to wygląda w praktyce?

1. Zielone światło z góry. Jeśli firma ma  być innowacyjna musi na tym zależeć jej szefom. Innowacyjne Poniedziałki, organizowane mniej więcej raz w miesiącu w warszawskiej centrali Alior Banku prowadzi zawsze ktoś z zarządu- często prezes Wojciech Sobieraj, który był inicjatorem tych spotkań kierowanych głównie do pracowników spółki, ale nie tylko.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Praca
Amerykanie wertują oferty pracy w Wielkiej Brytanii
Praca
Cyfrowe przyspieszenie w obsłudze pracowników z zagranicy
Praca
Jak przetrwać zwolnienie: rady dla zwalnianych i zwalniających
Praca
Zetki marzą o pracy na stabilnym etacie
Praca
Motywacyjna marchewka może być ciężkostrawna