Estera Flieger: Dlaczego krytyka kultury harówki to obraza uczuć polskich przedsiębiorców

Przedsiębiorcy, którzy stawiali pierwsze biznesowe kroki na początku transformacji ustrojowej, uprawiają kult harówki, bo bronią w ten sposób swoich biografii.

Publikacja: 21.06.2024 04:30

Estera Flieger: Dlaczego krytyka kultury harówki to obraza uczuć polskich przedsiębiorców

Foto: Adobe Stock

Czterej mężczyźni w białych smokingowych marynarkach z właściwą sobie angielską flegmą palą cygara, sączą drogie trunki i licytują się, któremu z nich było w młodości najciężej. Jeden mieszkał z licznym rodzeństwem w jeziorze, inny w pudełku po butach. Spleśniała skórka chleba była luksusem dla tego, który na co dzień jadł gorący żwir. Wszyscy pracowali w młynie i to nawet 29 godzin na dobę. „Spróbuj to powiedzieć dzisiejszej młodzieży. Czy ktoś w to uwierzy?”, puentują dżentelmeni. To skecz grupy Monty Python. Nieśmiertelny.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Opinie polityczno - społeczne
Rusłan Szoszyn: Dlaczego Putin nie zatrzyma wojny? Jest kilka powodów
Opinie polityczno - społeczne
Ptak-Iglewska: Zazdrośćmy Niemcom frekwencji, najwyższej od czasów zjednoczenia
Opinie polityczno - społeczne
Marek Cichocki: Kto sięgnie po władzę w Europie
Opinie polityczno - społeczne
Jacek Nizinkiewicz: Duda i PiS potrzebują Trumpa, ale prezydent USA już ich nie potrzebuje
Opinie polityczno - społeczne
Joanna Ćwiek-Świdecka: Różowe słonie w pokoju nauczycielskim
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”