W latach 2023-2025 powierzchnia handlowa w Polsce może urosnąć o ponad 1,2 mln mkw. wobec 13 mln mkw. na koniec czerwca. Według szacunków Polskiej Rady Centrów Handlowych przybyć może 110 nowych obiektów o powierzchni 1,02 mln mkw. (w tym 98 parków handlowych), ponadto 26 istniejących obiektów zostanie rozbudowanych.
408 tys. mkw. w 48 obiektach jest już w budowie, w przygotowaniu 222 tys. mkw. (21 obiektów), a w planach blisko 600 tys. mkw. (67 obiektów).
W I połowie br. otwarto 12 nowych obiektów: jedno centrum handlowe i 11 parków.
82 proc. całkowitej powierzchni handlowej to nadal duże centra, ale w ostatnich latach dynamicznie przybywa parków handlowych i mniejszych formatów. Nowe projekty liczą 2-20 tys. mkw. i powstają głównie w małych miastach poniżej 100 tys. mieszkańców.
Największe inwestycje w budowie to wielofunkcyjne (handlowo-usługowo-rozrywkowe) kompleksy Projekt Góraszka w Warszawie (56 tys. mkw.), Wilanów Park (50 tys. mkw.) i Koszalin Power Center (38 tys. mkw.).