- Rynek sprzedaży detalicznej w Polsce nadal się rozwija i ewoluuje, czego potwierdzeniem jest rosnąca aktywność najemców i właścicieli obiektów handlowych. W pierwszej połowie 2023 r. zasoby rynku powiększyły się o ponad 216 tys. mkw. – wskazują analitycy firmy doradczej JLL, podsumowując I półrocze na rynku handlowym.
Dominują parki handlowe
Nowa podaż została zdominowana przez parki handlowe. – Segment ten obejmuje prawie 2,7 mln mkw. powierzchni, co stanowi ok. 16 proc. całkowitej powierzchni handlowej w Polsce. Wyniki te podkreślają dynamikę tego segmentu – podkreślają analitycy JLL.
W I połowie roku do użytku oddano m.in.: Retail Park w Kłodzku (17 tys. mkw.), Aripark Bytów (12 tys. mkw.), Park Glinianka w Łubnej (10,2 tys. mkw.), Saller Dzierżoniów (8,1 tys. mkw.), N-Park Piotrków Trybunalski (7,7 tys. mkw.), Vendo Park Zambrów (6,6 tys. mkw.). Na koniec czerwca w budowie było ponad 250 tys. mkw. powierzchni w parkach handlowych.
- Nowe inwestycje obejmują pełne spektrum rynku, od małych parków handlowych w miastach regionalnych, po duże kompleksy, takie jak Koszalin Power Center, Galeria Karuzela Biała Podlaska i Ozimska Park w Opolu – mówi cytowana w komunikacie Dagmara Filipiak z JLL. - Z drugiej strony mamy wciąż ograniczoną aktywność na rynku tradycyjnych centrów handlowych. Format ten w I półroczu powiększył się o 58 tys. mkw., m.in. dzięki otwartej w kwietniu Galerii Bawełnianka w Bełchatowie (23 tys. mkw.).