Colliers podaje, że na koniec czerwca tego roku zasoby powierzchni handlowej w Polsce to już niemal 12,8 mln mkw. Analitycy przewidują, że w najbliższym czasie czeka nas dalszy dynamiczny rozwój parków handlowych i centrów zakupów codziennych.
W I połowie roku oddano do użytku ok. 150 tys. mkw. powierzchni handlowej. 70 proc. (ok. 103 tys. mkw.) powstało w parkach handlowych. - Reszta powierzchni przypadła na dwa tradycyjne centra handlowe – ponownie otwarty Fort Wola w Warszawie oraz Bawełniankę w Bełchatowie - obiekt otwarty w budynku zbudowanym już kilka lat temu – wskazuje Colliers.
W mniejszym mieście
Agnieszka Piekarska, dyrektor w dziale powierzchni handlowych w firmie Colliers, podkreśla, że obie inwestycje wskazują na rosnącą rolę efektywnego wykorzystania już istniejących obiektów. – Możemy się spodziewać, że w najbliższych latach takich inwestycji będzie więcej – mówi dyrektor Piekarska. Dodaje, że najbardziej widocznym trendem jest rozwój parków handlowych i centrów convenience, które powstają w mniejszych miastach.
- Jak pokazują nasze dane, na miasta poniżej 100 tysięcy mieszkańców przypada 70 proc. powierzchni oddanej do użytku w zakończonym półroczu - mówi Agnieszka Piekarska.