Aktualizacja: 15.02.2025 23:06 Publikacja: 14.05.2023 19:19
Park handlowy w Brzezinach
Foto: Mat.prasowe
Pińczów, Łęczna, Żagań, Brzeziny, Ropczyce, Poznań, Łódź i Morąg to miasta, w których Genesis Property wybuduje obiekty handlowe. W sumie dostarczą one na rynek ponad 44 tys. mkw. powierzchni najmu. Firma przygotowuje kolejne inwestycje.
Wśród najemców, którzy podpisali umowy najmu lokali w nowych obiektach, są m.in. Pepco, Dealz, Rossmann. Są też lokalni przedsiębiorcy.
Spółka Redkom rozpoczyna przebudowę centrum handlowego przy ul. Ozimskiej w Opolu. Otwarcie galerii w nowej odsłonie zaplanowano na ostatni kwartał tego roku.
W pierwszym kwartale przybyło w Polsce 12 obiektów handlowych – podaje firma doradcza CBRE.
Na działce u zbiegu ul. Sikorskiego i Sienkiewicza w Tarnobrzegu powstanie park handlowy o powierzchni 11 tys. mkw.
Park handlowy powstaje u zbiegu ul. Staromiejskiej i Wspólnej w Olkuszu. Powierzchnia najmu przekroczy 16 tys. mkw.
Obiekty powstają głównie w miastach satelickich aglomeracji i tych poniżej 100 tys. mieszkańców. Parki handlowe szybko wypełniają się najemcami.
Należąca do LPP sieć Sinsay to najczęściej wybierana przez Polaków marka odzieżowa. Wśród pięciu liderów trzy to firmy krajowe. Co dziesiąty konsument kupuje już także chińską markę Shein.
Maleją wpływy z eksportu usług przewoźników drogowych. To pierwszy taki przypadek.
Producenci aut w USA obawiają się ceł na importowane z Kanady i Meksyku towary. Przedstawiciele Forda alarmują, że tego typu działania będą szkodliwe dla sektora i pozwolą zdobyć silniejszą pozycję producentom samochodów z Europy czy Azji.
Unia Europejska gorączkowo zastanawia się, jak zareagować na groźby wojny handlowej ze strony USA. Na razie stosuje strategię kija i marchewki. I próbuje zachować jedność.
Alkohole z Polski podbijają rynki zagraniczne, a najlepiej radzą sobie trunki mocne, z wódką na czele. Spada natomiast eksport piwa, a nowym hitem sprzedażowym stają się wina z Polski.
Coca-Cola może sprzedawać więcej napojów w opakowaniach plastikowych, jeśli w wyniku ceł na import aluminium nałożonych przez Donalda Trumpa podrożeją puszki aluminiowe. Taką informację przekazał inwestorom dyrektor generalny firmy James Quincey.
Roczny eksport tego typu produktów to już ponad 12 mld zł, a Polska jest trzecim co do wielkości producentem czekoladowych słodkości w Europie. W pięć lat eksport wzrósł ponad 50 proc.
Zaporowe cła na stal i aluminium eksportowane do USA wejdą w życie od środy. Europa rzuciła się do przygotowania odpowiedzi na pomysł Trumpa, napięcie eskaluje, ale wojna handlowa „wśród przyjaciół” musi być wyważona.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas