Turystyka a niepełnosprawni

Na dworcach czy lotniskach osoby niepełnosprawne mogą liczyć na asystę obsługi. Wystarczy powiadomić ją na 48 godzin przed planowaną podróżą.

Aktualizacja: 13.07.2018 15:18 Publikacja: 13.07.2018 14:41

Turystyka a niepełnosprawni

Foto: AdobeStock

Schody, barierki, brak wind i obojętność – przez wiele lat te przeszkody sprawiały, że wielu niepełnosprawnych czy ich opiekunów rezygnowało z letniego wypoczynku, a na wyjazd decydowali się tylko ci najbardziej zdeterminowani i najzamożniejsi. Na szczęście sytuacja zmienia się z roku na rok, a coraz więcej ośrodków i organizatorów wypoczynku dostrzega w osobach niepełnosprawnych atrakcyjnych klientów. Często nawet atrakcyjniejszych niż ci cieszący się pełną sprawnością. A duże biura podróży mają w swojej ofercie także wczasy dostosowane do potrzeb osób z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Oferują im pobyt w hotelach z odpowiednio położonymi i przystosowanymi pokojami, w których szafki są położone odpowiednio nisko, drzwi szerokie, a łazienki mają prysznic, a nie wannę. Osoby niepełnosprawne mogą też liczyć na wygodny transfer z lotniska do hotelu pojazdem, który zapewni im komfort i bezpieczeństwo. Standardowe autobusy nie zawsze przystosowane są do przewozu osób na wózkach.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Prawo w Polsce
Będzie żałoba narodowa po śmierci papieża Franciszka. Podano termin
Prawo dla Ciebie
Oświadczenia pacjentów to nie wiedza medyczna. Sąd o leczeniu boreliozy
Prawo drogowe
Trybunał zdecydował w sprawie dożywotniego zakazu prowadzenia aut
Zawody prawnicze
Ranking firm doradztwa podatkowego: Wróciły dobre czasy. Oto najsilniejsi
Prawo rodzinne
Zmuszony do ojcostwa chce pozwać klinikę in vitro. Pierwsza sprawa w Polsce