Regularnie z Internetu korzysta 59% Polaków - podaje GUS. Najbardziej ograniczony dostęp do niego mają mieszkańcy małych miejscowości i ludzie starsi (aż 68% osób w wieku 55 + nigdy nie korzystało z Internetu).
W trakcie internetowej kampanii, od 18 do 24 marca, w 400 miejscach w całej Polsce - bibliotekach, szkołach, domach kultury, pracowniach komputerowych – organizowane są otwarte spotkania, uczące, jak surfować i czego warto szukać w sieci.
Kampania organizowana jest już po raz trzeci. Polska edycja jest częścią ogólnoeuropejskiej „Get Online Week", koordynowanej przez sieć organizacji Telecentre-Europe. W dwóch poprzednich kampaniach wzięło udział ponad 250 tysięcy osób z kilkudziesięciu krajów, w tym 15 tysięcy osób z Polski. Europejską wspiera Neelie Kroes, wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej i komisarz Unii Europejskiej ds. Agendy Cyfrowej. A koordynatorami polskiej są: Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (FRSI), Fundacja Pomocy Matematykom i Informatykom Niesprawnym Ruchowo (FPMiINR) i Stowarzyszenie Miasta w Internecie (SMWI). Partnerują jej także UPC, Orange i Microsoft.
Wchodzący w cyfrowy świat mogą wybrać spotkania prowadzone według różnych scenariuszy. Na przykład „Zagrajmy w eksperymenty" przeznaczone jest dla osób o naturze naukowców-badaczy (niezależnie od wieku). „Pierwszy krok w cyfrowy świat" prowadzone przez wolontariuszy „Latarników Polski Cyfrowej" adresowane jest do osób powyżej pięćdziesięciu lat, które nie miały dotychczas żadnych doświadczeń z Internetem.