Czy sklep opóźnił realizację zamówienia
Na stronie sklepu internetowego, w którym kupowałem książki widnieje informacja „Realizujemy zamówienia w 24 h". Tymczasem dostałem paczkę z zakupem dopiero po dwóch dniach od złożenia zamówienia. Czy sklep nie wywiązał się z umowy?
Nie
Internauta przy dokonywaniu zamówienia najprawdopodobniej nie zwrócił uwagi na dwie zasadnicze kwestie. Czym innym jest czas realizacji zamówienia, a czym innym czas dostawy paczki. Sam czas realizacji zamówienia należy liczyć od momentu przyjęcia zamówienia przez sprzedawcę internetowego do chwili nadania paczki pocztą lub kurierem. Ponadto, w czas realizacji zamówienia nie wchodzą często soboty, niedziele i święta. W przypadku zamówienia towarów sprowadzanych na zamówienie, termin wysyłki ma najczęściej charakter wyłącznie orientacyjny. Z kolei przy zamówieniu towarów o różnym czasie realizacji i wyborze opcji dostarczenia ich w jednej paczce, zakupy wysyłane są dopiero w chwili skompletowania całego zamówienia, a termin wysyłki określany jest na podstawie towaru o najdłuższym czasie realizacji.
Kolejną kwestią jest czas dostawy zamówionych towarów. Jest on uzależniony od formy przesyłki wybranej przez kupującego. Czas dostawy zależy od przewoźnika, rodzaju przesyłki i adresu odbiorcy. Firmom kurierskim zajmuje to zwykle 1-2 dni roboczych, a Poczcie Polskiej nawet do 5 dni roboczych. Informacje na temat dokładnych terminów realizacji zamówień i czasu dostawy zakupionych produktów powinny znajdować się w regulaminie sklepu internetowego.
Czy sprzedawca odpowiada za uszkodzenie paczki
Wczoraj moja mama odebrała od listonosza przesyłkę z kupionymi na aukcji internetowej świetlówkami. Po jej otworzeniu okazało się, że dwie ze świetlówek są zbite. Czy sklep będzie musiał uwzględnić moją reklamację i przesłać mi nieuszkodzony towar?