Żabka ma już w Polsce 11 tysięcy sklepów

Specjalny sklep został uruchomiony w Warszawie, niedaleko Teatru Wielkiego. Firma realizuje plan ponad 1 tys. otwarć rocznie.

Publikacja: 19.12.2024 13:58

Żabka ma już w Polsce 11 tysięcy sklepów

Foto: Bloomberg

Żabka z numerem 11 tys. działa w Warszawie przy ul. Moliera 8. Sieć jest obecna na rynku od 26 lat i w ostatnich uruchamia ponad 1 tys. sklepów rocznie. Obecnie ponad 9 tys. franczyzobiorców prowadzi swoje punkty pod jej szyldem.

63 tys. miejsc pracy w Żabbkach

– Dzięki współpracy z franczyzobiorcami Grupa Żabka tworzy już 63 tys. miejsc pracy. Nasze 11 tys. sklepów to nie tylko symbol rozwoju, ale także dowód na to, że możemy łączyć sukces biznesowy z pozytywnym wpływem na otoczenie – mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Polska.

Czytaj więcej

Żabka niesie nadzieję na GPW

Jubileuszowa placówka wyróżnia się nie tylko lokalizacją, ale również nowoczesnym podejściem do obsługi klienta – została wyposażona w strefę konsumpcyjną, z kawą czy ciepłymi posiłkami.

Żabka w tym roku zadebiutowała na giełdzie. Na podstawie ostatecznie ustalonej ceny akcji wartość oferty wyniosła 6,45 mld zł, a wartość całej spółki 21,5 mld zł. To największe IPO na GPW od  debiutu Allegro w 2020 r. Ono również było wielkim wydarzeniem, ale cena akcji szybko spadła poniżej ceny z zapisów. Wynosiła 21,5 zł, obecnie ponownie kształtuje się poniżej poziomu 20 zł.

Czytaj więcej

Sklepów dalej ubywa tysiącami. Są jednak wyjątki

Żabka ma ambitne plany, do 2028 r. liczba nowych sklepów ma zbliżyć się do 15 tys. Sieć widzi potencjał na 19,5 tys. lokalizacji.

Franczyza sukcesem Żabki

Tempo 1 tys. otwarć rocznie możliwe jest dzięki stosowanemu przez Żabkę systemowi franczyzowemu. To rodzaj współpracy między niezależnymi przedsiębiorcami, w którym franczyzodawca udostępnia innym markę i wiele informacji o prowadzeniu biznesu, ale w zamian oczekuje od franczyzobiorcy przestrzegania zasad oraz pobiera od niego opłatę franczyzową za korzystanie ze sprawdzonego pomysłu. Nawet debiutant w biznesie dzięki takiej współpracy zyskuje większe bezpieczeństwo, działalność prowadzona samemu i od zera wiąże się z większym ryzykiem.

- Przeżywalność firm na licencji wynosi tu aż 80 proc., natomiast w przypadku start-upu sukces odnosi 20 proc. Zaletą franczyzy jest też szybka stopa zwrotu inwestycji w biznes. Własny biznes budowany od zera nabiera rozpędu dopiero po około 10 latach działalności – wyjaśnia Magdalena Kurda, Franchising.pl. - W przypadku franczyzy firma zaczyna zarabiać już po około dwóch latach od otwarcia – dodaje.

Żabka stawia też mocno na internet, jej kanały cyfrowe mają być w tym roku rentowne, zaś w latach do 2028 r. sprzedaż tego rodzaju ma wzrosnąć pięciokrotnie. To szybkie dostawy w ramach Jush! oraz sklep internetowy Delio.

Żabka z numerem 11 tys. działa w Warszawie przy ul. Moliera 8. Sieć jest obecna na rynku od 26 lat i w ostatnich uruchamia ponad 1 tys. sklepów rocznie. Obecnie ponad 9 tys. franczyzobiorców prowadzi swoje punkty pod jej szyldem.

63 tys. miejsc pracy w Żabbkach

Pozostało jeszcze 92% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Jak Polacy postrzegają "małpki"? Dla alkoholików, pite pod sklepem i przed pracą
Handel
Rosja dostarcza Hutim zboże ukradzione Ukrainie. Pod nosem ONZ
Handel
Polskie i czeskie piwo wlewa się do Rosji. Eksport największy od pandemii
Rozmowa z Michałem Romanowskim
Raport Hindenburga. Czy będzie zarzut manipulacji kursem akcji?
Handel
Cement jedzie ze Wschodu, polscy producenci na zakręcie
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10