Polacy tracą wiarę w swój konsumencki wpływ na zrównoważony rozwój

Już tylko co piąty z polskich konsumentów uważa, że ich decyzje zakupowe pozytywnie wpłyną zmiany na świecie. Za to coraz większe znaczenie przypisują działaniom polityków i rządów.

Publikacja: 03.12.2024 18:15

Już tylko co piąty z polskich konsumentów uważa, że ich decyzje zakupowe pozytywnie wpłyną zmiany na

Zakupy black friday

Już tylko co piąty z polskich konsumentów uważa, że ich decyzje zakupowe pozytywnie wpłyną zmiany na świecie

Foto: Adobe Stock

Wprawdzie cenimy firmy kierujące się wartościami i zaangażowane w zrównoważony rozwój (ESG), ale dzisiaj ma to dużo mniejszy wpływ na nasze wybory zakupowe niż w optymistycznym okresie wzrostu przed pandemią. Tak można podsumować wyniki tegorocznej, IX już edycji badania, w którym Francusko –Polska Izba Gospodarcza (CCIFP) od dekady sprawdza świadomość i nastawienie konsumentów oraz firm do kwestii związanych z CSR i ESG, czyli do odpowiedzialnego i zrównoważonego prowadzenia biznesu.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Handel
Chiny zaprzeczają: Nie toczą się żadne rozmowy z USA w sprawie ceł
Handel
Polacy mają dość wojny cenowej Lidla z Biedronką
Handel
Zwrot akcji na wojnie handlowej. Trump zapowiada mniejsze cła na produkty z Chin
Handel
Efekt ceł Donalda Trumpa. Polskie firmy zastanawiają się, w których krajach kupować i sprzedawać