Aktualizacja: 29.08.2024 12:17 Publikacja: 29.08.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
– Jesienią planowana jest pierwsza kontrola operatorów – zapowiedziała Anita Sowińska podczas ostatniej debaty nt. systemu kaucyjnego w redakcji „Rzeczpospolitej”. Ministerstwo już dziś bada stan przygotowań do uruchomienia systemu kaucyjnego za pomocą ankiet i zapewnia, że chce wzmocnić dialog z operatorami także w nadchodzących pierwszych miesiącach działania systemu.
Dotąd zarzutów wobec całego procesu powoływania operatorów nie brakowało. Zgodnie z duchem ustawy stosowne spółki miały zostać powołane przez firmy napojowe, czyli producentów napojów, ewentualnie handel, który też wprowadza marki własne. Jednak dwie pierwsze spółki, które uzyskały licencje, sprzedały śladowe wręcz ilości napojów, by spełnić warunek ustawowy. Branża producentów komentowała często, nie bez złośliwości, że operatorem można zostać, sprzedając „zgrzewkę wody mineralnej”. Jak często opisywaliśmy w „Rzeczpospolitej”, ministerstwo nie znało wielkości sprzedaży napojów dokonanej przez kandydatów na operatorów, nawet o to nie pytało. Nawet ono nie spodziewa się jednak, że wszyscy producenci napojów wejdą do systemu od początku roku, zaangażowanie rynku szacuje się na 10–20 proc.
Sprzedaż francuskiej sieci w naszym kraju w 2024 roku była 3,3 proc. niższa niż rok wcześniej. Firma zapowiada przegląd aktywów, ale nie podaje szczegółów, z jakich rynków może się wycofać. O sprzedaży jej polskich sklepów mówi się od lat.
CCC wspierane przez założyciela - Dariusza Miłka - odkryło karty. Chce wykupić akcje internetowej platformy Modivo od miliarderów. Zrobi emisję nowych akcji.
Minął szok wynikający z zaskoczenia raportem Hindenburga. Z końcem stycznia zgodnie z zapowiedzią zamknęliśmy rozdział pt. okres przejściowy na rosyjskim rynku – mówi Marcin Bójko, wiceprezes LPP ds. finansowych.
Niemiecka sieć supermarketów wywołała konsternację wśród klientów we wschodnim Londynie. Aldi wprowadził innowacyjne rozwiązanie: pobiera opłatę w wysokości 10 funtów od klientów za samo wejście do sklepu — informuje „Polish Express”.
Należąca do LPP sieć Sinsay to najczęściej wybierana przez Polaków marka odzieżowa. Wśród pięciu liderów trzy to firmy krajowe. Co dziesiąty konsument kupuje już także chińską markę Shein.
Petycję do minister zdrowia Izabeli Leszczyny podpisało 48 tys. osób, z wnioskiem, by zakazać możliwości reklamowania piwa. Dlaczego? 40 proc. dzieci w pieczy zastępczej jest tam z powodu alkoholizmu rodziców. Reklama piwa w Polsce jest warta 174 mln zł rocznie.
Partnerstwo publiczno-prywatne (PPP) jest formą realizacji inwestycji publicznych opartej na podziale zadań i ryzyk pomiędzy podmiotem publicznym i partnerem prywatnym.
Czekolada dubajska zrobiła światową furorę, jej popularność dotarła także do Europy – i do Polski. Miłośnicy dubajskiego przysmaku zachwalają smak tej czekolady, nie odstraszają ich wysokie ceny ani fakt, że producentka ustanowiła limit produkcji: tylko 500 tabliczek dziennie.
Na osiedlu Essa Kliny w Krakowie mają powstać 22 budynki. Oprócz mieszkań inwestor planuje tez lokale usługowe.
Polska zajęła 32. miejsce w globalnym rankingu Soft Power Index. Pierwsze są USA, przed Chinami. Rosja ma silne 16. miejsce. Czechy notują dramatyczny spadek. „Wynik Polski mógłby być lepszy, bo jest 20. gospodarką świata”.
Podaż nowych ofert najmu mieszkań hamuje, ale najemcy raczej nie mają problemu ze znalezieniem odpowiedniego lokalu. Czynsze się stabilizują, w części miast są też korekty. Część wynajmowanych dotąd nieruchomości trafia na rynek sprzedaży.
Francja wprowadza obowiązek informowania konsumentów w lokalach gastronomicznych o pochodzeniu mięsa podawanego w potrawach. To samo dotyczy sklepów. Przewiduje to dekret premiera Francois Bayrou.
Wydłuży się okres, w którym inwestorzy będą mogli otrzymać „wuzetkę”. Jeśli jednak gmina, mimo przedłużenia terminu, spóźni się z uchwaleniem planu ogólnego, będzie musiała liczyć się z wypłatą odszkodowań.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas