Analiza ruchu ponad 3 mln smartfonów, przeprowadzona przez dataplace.ai, potwierdziła, że Taylor Swift jest wyjątkowo skutecznym magnesem dla fanów. Na jej koncerty polscy fani zjechali z woj. mazowieckiego (55 proc.), małopolskiego (10,8 proc.) i wielkopolskiego (6,9 proc.).
Tłumy fanów Taylor Swift w restauracjach
Turyści, którzy przyjechali na sierpniowe koncerty Taylor Swift w Warszawie, mogą zostawić w stolicy nawet ok. 190 mln zł - szacował Marek Traczyk z Warszawskiej Izby Gospodarczej.
Ruch wokół punktów HoReCa [restauracji — red.] w Warszawie w dniach 1-4 sierpnia 2024 r. wzrósł średnio o 18,4 proc. w porównaniu z wszystkimi weekendami z lipca tego roku (liczonymi od czwartku do niedzieli). Podobny był wzrost w dniach koncertów w porównaniu z poprzedzającym je weekendem – zmiana ruchu wokół punktów HoReCa wyniosła średnio 18,5 proc.
Czytaj więcej
Tylko 10 procent miejsc w warszawskich hotelach jest wolnych na trzy pierwsze noce sierpnia. Powód? Zaplanowane koncerty Taylor Swift.
Największą zmianę ruchu w stosunku do weekendów w lipcu zaobserwowano na ulicy Francuskiej na Saskiej Kępie, obok Stadionu Narodowego, gdzie odbywały się koncerty — aż o 68,7 proc. Dużo zyskały w tym czasie również: ulica Poznańska w Śródmieściu, ze wzrostem o 38,6 proc., a także położona blisko Wisły Elektrownia Powiśle, ze zmianą o 22,7 proc., oraz znajdująca się na Woli Fabryka Norblina — wzrost o 18 proc.