– Do tej pory można było pobrać taki raport tylko w jednej naszej placówce w Warszawie i w serwisie internetowym. Teraz dzięki współpracy z Pocztą Polską można to zrobić w 800, a wkrótce w tysiącu placówek – tłumaczy Mariusz Cholewa, prezes BIK. W tej liczbie są także mikroodziały Banku Pocztowego.
Większa dostępność ma dodatkowo zachęcić klientów do stałego monitorowania swojej historii kredytowej. Zwłaszcza że z analiz BIK wynika, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy 15 proc. Polaków planuje zaciągnięcie kredytu lub pożyczki. Natomiast 17 proc. chce pobrać dane na swój temat z BIK, zanim złoży wniosek kredytowy.
Łatwiej ?założyć konto
– Taka informacja jest potrzebna w codziennym życiu. W przypadku osób korzystających z nowych technologii nie ma większego problemu, bo można to zrobić przez internet, ale spora grupa naszych klientów niepotrafiących tego zrobić w sieci, teraz może przyjść do placówki – tłumaczy Tomasz Bogus, prezes Banku Pocztowego.
Będzie tam można założyć konto w BIK i tym samym zyskać dostęp do raportów – online oraz na miejscu pobrać jeden jego rodzaj – BIK Pass Plus.
– Wspieramy klientów w zrobieniu pierwszego kroku, czyli założeniu konta. Po rejestracji w systemie odbiorcy już sami mogą swobodnie wybierać produkty i korzystać z usług na portalu BIK – mówi Mariusz Cholewa, prezes Biura Informacji Kredytowej.