Aktualizacja: 21.07.2018 08:25 Publikacja: 21.07.2018 08:12
Nagrodą Transatlantyk Golden Ark Independent Spirit Award została uhonorowana Diane Warren. Na zdjęciu z Janem Kaczmarkiem
Foto: materiały prasowe/Transatlantyk
W tym roku nagrodę Transatlantyk Best Polish Young Composer 2018 odebrał Radzimir Jimek Dębski za muzykę do filmów „Sztuka Kochania” i „Atak Paniki”, a laur za najlepszą muzykę 2018 - Golden Ark for the Best Music of the Year 2018 trafił do Dario Marianelliego - autora muzyki do filmu „Czas mroku”. Konkurs Transatlantyk Instant Composer 2018 wygrała Dominika Czajkowska.
Ale Transatlantyk nie jest festiwalem wyłącznie muzycznym. Dzisiaj to potężna impreza ze świetnym programem filmowym, na którą przyjeżdżają wielkie osobowości współczesnego kina. Intrygująca brytyjska artystka Sally Potter odebrała w Łodzi Fipresci Platinum Award 93, a publiczność mogła obejrzeć przegląd jej filmów – od debiutanckiego „Orlando” do ostatniego „Party”. Nagroda aktorska Golden Ark For Best Actress powędrowała do Joanny Kulig, która ostatnio stworzyła brawurową kreację w „Zimnej wojnie” Pawła Pawlikowskiego, a Golden Ark Independent Spirit Award do Diane Warren, kompozytorki i autorki piosenek dziewięciokrotnie nominowanej do Oscara.
Jury uciekło od polityki, promując głównie filmy o uczuciach i tęsknotach człowieka.
KinoGram, kino mieszczące się w przestrzeni Fabryki Norblina, zaprasza na dwa autorskie cykle. W programie wydarzeń cyklicznych zobaczymy klasykę europejskiego kina, czyli Podwójne Życie Weroniki w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego oraz dokument Against Gravity o Jeanie Paulu Gaultier.
„Variety" informuje o szoku w świecie kina i Jamesa Bonda: Amazon MGM przejął pełną „kreatywną kontrolę” nad franczyzą 007 po tym jak producenci Barbara Broccoli i Michael G. Wilson wycofali się z tej roli.
Publiczność kocha gwiazdy, a gwiazdy tęsknią za skromnymi, artystycznymi filmami.
Dwie kobiety-reżyserki, Mary Bronstein i Johanna Moder, pokazały filmy o trudnym życiu i jeszcze trudniejszym macierzyństwie.
KinoGram, kino mieszczące się w przestrzeni Fabryki Norblina, zaprasza na dwa autorskie cykle. W programie wydarzeń cyklicznych zobaczymy klasykę europejskiego kina, czyli Podwójne Życie Weroniki w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego oraz dokument Against Gravity o Jeanie Paulu Gaultier.
Jury uciekło od polityki, promując głównie filmy o uczuciach i tęsknotach człowieka.
„3000 metrów nad ziemią” dzieli widzów. Jedni się bawią, drudzy są rozczarowani.
Warto pamiętać, że powieść „Robot” Adama Wiśniewskiego-Snerga została wybrana na najważniejszą polską książkę fantastyczną.
Stylowy kryminał „The Order” nawiązuje do najlepszych tradycji gatunku. A przy tym dotyka problemu, który w erze polaryzacji może wybuchnąć ze zdwojoną siłą.
Długo się zastanawiałem, czy w ogóle robić taki film, a także – jak go zrobić. Uznałem, że jeśli chcemy być uczciwi, to musimy pokazać prawdę – mówi Maciej Ślesicki, reżyser i scenarzysta, współtwórca Warszawskiej Szkoły Filmowej, o filmie „Ludzie”, opowiadającym o losie cywilnych ofiar rosyjskiej agresji w Ukrainie, który właśnie trafił do kin w Polsce.
20 lutego wchodzi w życie ostatnia część nowelizacji prawa autorskiego, o którą twórcy walczyli od lat. Przewiduje ona prawo do dodatkowego wynagrodzenia dla artystów wykonujących cudze utwory, rozpowszechniane w streamingu lub VOD.
Publiczność kocha gwiazdy, a gwiazdy tęsknią za skromnymi, artystycznymi filmami.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas