Aktualizacja: 14.05.2019 15:00 Publikacja: 14.05.2019 15:00
Krajowy Program Kolejowy, olbrzymie przedsięwzięcie inwestycyjne, trwa w najlepsze. Jaka jest rola PKP Energetyki w tym wielkim programie?
Polska ma szansę stać się ważnym graczem na europejskiej mapie energetycznej. Nowe możliwości otwiera współpraca z amerykańskimi partnerami przy budowie pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej, która powstanie na Pomorzu.
Podobnie jak przy każdym wyjeździe poza granice kraju, również zimą warto pamiętać o zapewnieniu sobie i naszym najbliższym ochrony, jaką daje właściwa polisa ubezpieczeniowa na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń.
O wyzwaniach związanych ze zdrowiem Polaków mówią Justin Gandy, managing director, MSD Polska, i Gabriele Grom, public policy lead, Mid-Europe Region, MSD.
Temat energetyki jądrowej był bardzo mocno obecny podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego. O strategicznym znaczeniu atomu dla gospodarki i bezpieczeństwa kraju najlepiej świadczy fakt, że został mu poświęcony osobny blok tematyczny z udziałem kluczowych reprezentantów rządu, strony biznesowej, jak i rynkowych regulatorów.
Uczestnicy debaty zgodnie przyznali, iż fundamentem każdej firmy są ludzie. To oni stoją za sukcesem każdego przedsiębiorstwa. Warto dbać o talenty i dobrostan swoich pracowników.
Od lat bardzo dużo mówi się o tym, że polski system podatkowy jest zawiły, nieczytelny i niejednoznaczny. Jak więc to zmienić?
Nowy tabor przyciąga pasażerów, miliardy wydane na przewozy kolejowe zwracają się w zwiększonym ruchu.
Od najbliższej soboty, 1 lutego podrożeją bilety kolejowe na trasach z Kijowa do Budapesztu i Warszawy. Wysokość podwyżki jest uzależniona od klasy podróży. Bilety z Kijowa do Austrii i do Mołdowy nie zdrożeją.
Niedługo zapadnie decyzja o szczegółach funkcjonowania spółki wynajmu taboru dla potrzeb CPK. Pomysł obarczony jest także ryzykiem.
Największy polski przewoźnik pasażerski nie otrzymał w ramach KPO wsparcia na zakup taboru. Przyszłość firmy jest niejasna.
Aż cztery na dziesięć rodzin nie korzystało w ostatnim roku z transportu publicznego. W Lubuskiem, na Mazowszu, Opolszczyźnie, w Świętokrzyskiem i w Wielkopolsce była to nawet co druga rodzina.
Trwają dyskusje jak finansować rozwój infrastruktury transportowej w UE. Ministerstwo Infrastruktury ma skrystalizowane poglądy na potrzeby Polski.
Polskie firmy z apetytem na międzynarodowy rozwój na rynku zarządzania czasem pracy maszynistów i działalnością kolejowych przewoźników.
Ruszyła budowa linii kolejowej przez Kirgistan i Uzbekistan, która za kilka lat pozwoli ominąć Rosję chińskim towarom jadącym do Europy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas