Partner relacji: Amazon, Pepsico
Po latach zajmowania się tematami dotyczącymi społecznej odpowiedzialności biznesu, czyli tzw. CSR, firmy dziś stają przed problemami, wyzwaniami związanymi z ograniczaniem nierówności społecznych, ekonomicznych czy też płciowych. Te tematy pojawiają się coraz częściej w strategiach firm. Są one obecne na co dzień. Wszystko po to, aby nasza wspólna przyszłość była bardziej różnorodna, a pracownicy mogli być sobą i czuli, że mogą się rozwijać w firmach, w których pracują.
Dlaczego firmy dziś zwracają uwagę na konieczność rozwiązywania problemów związanych z ograniczaniem nierówności społecznych, ekonomicznych czy też płciowych? Czy ten problem jest już widoczny na etapie próby pozyskania pracownika? O co pytają pracownicy na rozmowach rekrutacyjnych? Jak połączyć wymagania stawiane przez pokolenia Z, M i 50+, 60+?
O tych wyzwaniach i nowych możliwościach dyskutowali goście panelu „Równy Biznes. Jakie wartości warto dziś promować?” w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
Zysk nie jest najważniejszy
– Zarówno nasi pracownicy, jak i klienci są częścią społeczności, która na co dzień walczy z nierównościami. Czy to kobiety, osoby z niepełnosprawnościami, osoby z innych krajów, emigranci – to my jako pracodawcy możemy stworzyć równe miejsca pracy, a także kreować nowe trendy i wzory zachowań w całym społeczeństwie – mówiła Agata Dziuba, Starsza Menedżerka ds. HR w firmie Amazon.