Sondaż: Którzy kandydaci najbardziej skorzystali na debatach prezydenckich?

„W ostatnich dniach odbyły się trzy debaty prezydenckie. Który kandydat Pani/Pana zdaniem skorzystał na nich najbardziej?” - takie pytanie zadaliśmy uczestnikom sondażu SW Research dla rp.pl.

Publikacja: 19.04.2025 07:06

Debatę na rynku w Końskich zorganizowała TV Republika

Debatę na rynku w Końskich zorganizowała TV Republika

Foto: Adam Kumorowicz, PAP

arb

11 kwietnia w Końskich (woj. świętokrzyskie) zorganizowano dwie debaty prezydenckie.

Dwie debaty prezydenckie w Końskich, jedna w studiu TV Republika

Organizatorem pierwszej, która odbyła się na miejskim rynku, była Telewizja Republika, a pytania zadawali także dziennikarze telewizji wPolsce24 i TV Trwam. W tej debacie wzięło udział pięcioro kandydatów: prezes IPN, kandydat na prezydenta popierany przez PiS Karol Nawrocki; marszałek Sejmu, kandydat Trzeciej Drogi na prezydenta Szymon Hołownia; kandydat koła Wolni Republikanie Marek Jakubiak; dziennikarz i biznesmen Krzysztof Stanowski oraz kandydatka niezależna Joanna Senyszyn.

Czytaj więcej

Przedświąteczne „Polityczne Michałki” o debatach, liderach i nacjonalizmie gospodarczym

Drugą debatę zorganizował sztab Rafała Trzaskowskiego, a transmitowały ją TVP, TVN i Polsat. W tej debacie – oprócz kandydata KO na prezydenta oraz kandydatów, którzy brali udział w debacie na rynku w Końskich – uczestniczyli także: kandydatka Lewicy, wicemarszałek Senatu Magdalena Biejat oraz kandydat niezależny Maciej Maciak.

14 kwietnia swoją debatę w warszawskim studiu zrealizowała TV Republika. W tej debacie udziału nie wzięli Trzaskowski i Biejat. Uczestniczyli w niej natomiast Nawrocki, Hołownia, Jakubiak, Senyszyn, Stanowski oraz nieobecni w Końskich kandydat Konfederacji na prezydenta Sławomir Mentzen; kandydat partii Razem na prezydenta Adrian Zandberg; kandydat Konfederacji Korony Polskiej Grzegorz Braun; kandydat Bezpartyjnych Samorządowców Marek Woch i kandydat niezależny Artur Bartoszewicz.

Przeprowadzone już po debatach sondaże prezydenckie wskazują, że spadek poparcia zanotowali Trzaskowski i Mentzen, Nawrocki odnotował niewielki wzrost, wzrosło też poparcie dla Hołowni, Zandberga, Biejat i Brauna. W opinii komentatorów najlepiej w czasie debat wypadł Hołownia, natomiast słabiej niż oczekiwano – Trzaskowski i Mentzen. 

Foto: rp.pl/Weronika Porębska

Sondaż: Według Polaków na debatach najbardziej skorzystali Karol Nawrocki i Szymon Hołownia

Uczestników sondażu SW Research dla rp.pl spytaliśmy który kandydat – ich zdaniem - skorzystał na debatach najbardziej.

Na tak zadane pytanie najwięcej – 13,7 proc. badanych – odpowiedziało: Karol Nawrocki.

13,6 proc. respondentów uważa, że na debatach najbardziej skorzystał Szymon Hołownia.

Zdaniem 12,5 proc. badanych debaty najbardziej przysłużyły się Rafałowi Trzaskowskiemu.

7,7 proc. ankietowanych jest zdania, że na debatach najbardziej skorzystał Sławomir Mentzen.

6,5 proc. respondentów wskazało Krzysztofa Stanowskiego.

6,4 proc. badanych uważa, że na debatach najbardziej skorzystała Magdalena Biejat.

3,5 proc. ankietowanych wskazuje Grzegorza Brauna jako tego, który najbardziej skorzystal na debatach.

Według 3,4 proc. respondentów najbardziej na debatach skorzystał Adrian Zandberg.

2,6 proc. ankietowanych jest zdania, że najbardziej na debatach skorzystała Joanna Senyszyn.

0,8 proc. respondentów wskazuje, że na debatach najbardziej skorzystał Artur Bartoszewicz.

Zdaniem 0,6 proc. ankietowanych najbardziej na debatach skorzystał Maciej Maciak.

0,1 proc. respondentów wskazało Marka Wocha.

9,8 proc. badanych wskazało, że na debatach nikt nie skorzystał.

18,9 proc. respondentów zadeklarowało, że nie oglądali żadnej z debat.

- Karol Nawrocki częściej od Szymona Hołowni wskazywany był zwłaszcza wśród osób z miast liczących do 20 tys. mieszkańców (21 proc. vs. 11 proc.) oraz zarabiających powyżej 7000 zł netto (17 proc. vs. 9 proc.). Obecny marszałek Sejmu jako główny wygrany przeważa nad Karolem Nawrockim przede wszystkim wśród respondentów z miast o wielkości 200 tys. - 499 tys. mieszkańców (24 proc. vs. 10 proc.) i badanych, których dochody mieszczą się w granicach 5001 zł – 7000 zł netto (19 proc. vs. 9 proc.) - komentuje wyniki badania Piotr Zimolzak, wiceprezes agencji badawczej SW Research.

Metodologia badania:

Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badawczą SW Research wśród użytkowników panelu on-line SW Panel w dniach 15-16 kwietnia 2025 r. Analizą objęto grupę 800 internautów powyżej 18. roku życia. Próba została dobrana w sposób losowo-kwotowy. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze Polaków powyżej 18. roku życia pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne.

11 kwietnia w Końskich (woj. świętokrzyskie) zorganizowano dwie debaty prezydenckie.

Dwie debaty prezydenckie w Końskich, jedna w studiu TV Republika

Pozostało jeszcze 97% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Polityka
Kampania prezydencka będzie krótsza po śmierci papieża Franciszka
Polityka
Wielkanoc to polityczna pauza. Ale przy stole kampania wyborcza toczy się dalej
Polityka
Zaginione dzieła sztuki z Polski. Trop urywa się w Niemczech
Polityka
Ministerstwo Cyfryzacji zmieni nazwę jednej z usług? Powodem wulgarny akronim
Polityka
Awantura o zdjęcie na profilu Marcina Warchoła. Ostro odpowiedział wójt gminy Nadarzyn