Sprawdzając konsumenta, trzeba pamiętać o ochronie jego praw i danych

Zasada "Poznaj swojego klienta" ma zapobiegać kradzieży tożsamości czy oszustwom prawniczym. W Światowy Dzień Konsumenta warto jednak przyjrzeć się, jakie informacje w jej ramach mogą zbierać o nas firmy i jakie uprawnienia daje nam RODO.

Publikacja: 16.03.2025 19:22

Sprawdzając konsumenta, trzeba pamiętać o ochronie jego praw i danych

Foto: Adobe Stock

Europejska Centrum Konsumenckie (organizacja zajmująca się transgranicznym i polubownym rozstrzyganiem sporów konsumenckich w UE) wskazuje, że zasada „Know You Customer” (KYC) stosowana np. w handlu internetowym, bankowości czy usługach cyfrowych, pozwala przeciwdziałać licznym zagrożeniom związanym z tymi dziedzinami. Zakłada ona sprawdzanie czy dany konsument jest „dobrym klientem”, a przez to zapobieganie praniu pieniędzy, czy innym nielegalnym działaniom. Często w jej ramach używa się technik uwierzytelniania dwuetapowego, procedury eID oraz podpisów cyfrowe.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Aplikacje i egzaminy
Oto najlepsze uczelnie dla przyszłych aplikantów. Opublikowano nowy ranking
Prawo rodzinne
Zaprzeczenie ojcostwa. Jest przełomowy wyrok Trybunału Konstytucyjnego
Dane osobowe
Jest wyrok sądu ws. usunięcia danych z ksiąg kościelnych po apostazji
W sądzie i w urzędzie
Szybkie rozwody nie dla notariuszy. Urzędnik zakończy małżeństwo
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Samorząd
Sąd: opłaty za groby i usługi pogrzebowe są pobierane bezprawnie
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń