- Polski rynek aut osobowych jest bardzo słaby, sprzedaż od początku roku spada, perspektywy są pesymistyczne. Jak Opel chce poradzić sobie z tą sytuacją?
- Mamy nowe, atrakcyjne produkty. Dopiero co wprowadziliśmy do sprzedaży astrę sedan, która jest ciekawą ofertą zwłaszcza dla klientów flotowych, wybierających pomiędzy insignią a astrą hatchback. Teraz na rynek wejdzie mokka, auto w segmencie małych SUV-ów, który bardzo dynamicznie się rozwija. Liczymy na sprzedaż 200-250 tych samochodów miesięcznie. Natomiast na początku przyszłego roku pojawi się model adam, pozycjonowany w górnej półce segmentu aut małych, który pokaże nową twarz Opla i przyciągnie do marki całkiem nową grupę kupujących.
- Ile samochodów Opel sprzeda w tym roku w Polsce?
- Myślę, że znacznie ponad 20 tys. Nasz plan cały czas nastawiony jest na zajęcie trzeciego miejsca w rankingu sprzedaży. Końcówka roku zawsze była w Oplu mocna, liczymy więc na dobre wyniki także teraz.
- Do tej pory rynek ciągnęły w górę firmy, ale i tu popyt spada. W jakim kierunku pójdzie teraz polski rynek samochodów osobowych?