Co najmniej przez sześć miesięcy - do grudnia tego roku, 38 par mentoringowych złożonych z dyrektorów szkół i przedstawicieli najwyższej kadry zarządzającej polskiego biznesu, będzie ze sobą współpracować w ramach XIV już edycji Akademii Przywództwa Liderów Oświaty Instytutu Humanites (APLO), której patronem medialnym jest „Rzeczpospolita”.
- Proces mentoringu skoncentrowany na konkretnym celu, wyzwaniu przed którym stoi dany dyrektor, jest częścią całorocznego, intensywnego programu APLO - wyjaśnia Zofia Dzik, założycielka i prezeska Instytutu Humanites i Akademii Przywództwa Liderów Oświaty. Ma ona zmieniać polską oświatę - tak, by mogła dostosować się do rewolucji technologicznej i lepiej odpowiadać na wyzwania przyszłości.
Słabo opłacani nauczyciele, przeciążeni uczniowie
Zdaniem szefowej Instytutu Humanites, kluczem do tych zmian są dyrektorzy, którzy często są sprowadzani do roli administratorów.
Czytaj więcej
- Nie po to odeszliśmy od nauki zdalnej, żeby teraz tę naukę zdalną umożliwiać. To jest patologia, którą trzeba ewidentnie zwalczać - ocenił minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek, pytany o edukację zdalną i „Szkołę w Chmurze”.
- Szkoła, jaka jest, każdy widzi. Słabo opłacana, mająca poczucie niedocenienia kadra nauczycielska z jednej strony, przeciążeni uczniowie, którzy żyją pod presją kolejnych egzaminów – z drugiej, z trzeciej otoczenie szkoły: rodzice, samorząd, kuratorium. A nad tym wszystkim – dyrektor, balansujący pomiędzy niejednokrotnie niespójnymi oczekiwaniami różnych grup interesariuszy - przypomina Zofia Dzik.