Już blisko 18,7 mln Polaków korzysta z bankowości mobilnej

Im bardziej funkcjonalne stają się aplikacje na urządzania mobilne, tym więcej chętnych. A im więcej chętnych, tym bardziej atrakcyjna oferta banków. Nic dziwnego, że e-bankowość rozwija się bardzo dynamicznie – wynika z najnowszego raportu NetB@nk.

Publikacja: 22.12.2022 13:54

Już blisko 18,7 mln Polaków korzysta z bankowości mobilnej

Foto: Adobe Stock

Z roku na rok sukcesywnie przybywa klientów aktywnie korzystających z bankowości internetowej. W III kwartale 2022 roku liczba rachunków klientów indywidualnych posiadających umowy umożliwiające dostęp do usług bankowości internetowej wyniosła blisko 41,5 mln, a liczba klientów, którzy aktywnie korzystają z bankowości internetowej (przynajmniej raz w miesiącu logują się do niej) to ok. 21,9 mln. W porównaniu z II kw. 20222 r. to wzrost odpowiednio o 1 oraz 1,5 proc. – czytamy w najnowszym raporcie Związku Banków Polskich NetB@nk.

Największe jednak zmiany w III kw. 2022 r. widać w bankowości mobilnej. Z tej formy kontaktu z bankiem korzysta już 18,7 mln klientów. To wzrost o 3,5 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału i blisko o 18 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2021. Znacznie wzrosła również liczba klientów mobile only, tj. korzystających wyłącznie z bankowości mobilnej – jest już ich ponad 12,5 mln.

Czytaj więcej

FTX: Wspólnicy Bankmana-Frieda przyznali się do winy

– Ponownie obserwujemy wzrost zainteresowania bankowymi usługami mobilnymi wśród Polaków – komentuje Włodzimierz Kiciński, wiceprezes Związku Banków Polskich. – Z pewnością wynika to z intuicyjności i łatwości obsługi aplikacji mobilnych do zarządzania finansami, ale także stałego wzrostu funkcjonalności i poszerzania możliwości aplikacji, dzięki czemu coraz większa gama usług trafia do urządzeń mobilnych. Z tego względu mamy do czynienia ze sprzężeniem zwrotnym, bo rosnąca liczba klientów korzystających z bankowości mobilnej staje się impulsem do rozwoju funkcjonalności aplikacji i sfery user experience, a lepsza jakość oferowanych rozwiązań przyciąga z kolei nowych użytkowników – zaznacza.

Jeśli chodzi o średnią wartość rozliczeń aktywnego klienta indywidualnego w bankowości internetowej widać niewielki spadek kwartał do kwartału 6,5 tys. zł (o 4,5 proc.) oraz dynamiczny wzrost rok do roku – o 26 proc. (wówczas średnia wartość rozliczeń wynosiła ok. 5,2 tys. zł).

Dane za III kwartał 2022 roku dotyczące płatności bezgotówkowych, pochodzące z Krajowej Izby Rozliczeniowej, pokazują znaczne zmiany w systemie rozliczeniowym Express Elixir. Liczba odnotowanych przelewów natychmiastowych wzrosła do niemal 60 mln sztuk (to 80 proc. więcej niż rok wcześniej), a ich wartość do ponad 38 mld zł wobec 26 mld zł rok wcześniej – wynika z raportu.

Z kolie zmiany w systemie Elixir są siłą rzeczy mniej dynamiczne. Liczba transakcji nieznacznie wzrosła w III kw. br. do 539 mln sztuk (wobec 519 mln rok wcześniej), w wartość obrotów zbliżyła się do 2 bln zł wobec 1,7 bln zł rok wcześniej.

Z roku na rok sukcesywnie przybywa klientów aktywnie korzystających z bankowości internetowej. W III kwartale 2022 roku liczba rachunków klientów indywidualnych posiadających umowy umożliwiające dostęp do usług bankowości internetowej wyniosła blisko 41,5 mln, a liczba klientów, którzy aktywnie korzystają z bankowości internetowej (przynajmniej raz w miesiącu logują się do niej) to ok. 21,9 mln. W porównaniu z II kw. 20222 r. to wzrost odpowiednio o 1 oraz 1,5 proc. – czytamy w najnowszym raporcie Związku Banków Polskich NetB@nk.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Banki
Od sprawy beznadziejnej do pełnego sukcesu. Dziesięć lat walki frankowiczów
Banki
Rekordowy zysk banku centralnego Szwajcarii. 16 mld franków do podziału
Banki
Saga frankowa przeciągnie się jeszcze na 2025 rok, albo i dłużej
Banki
Wyceny banków nie rosną wraz z ich zyskami. Co obniża giełdowe kursy?
Banki
Zaskakujący spadek oprocentowania kredytów hipotecznych