Najcenniejszą polską marką w sektorze ICT jest Asseco Poland, należące do rzeszowskiej spółki Asseco Poland, kierowanej przez Adama Górala. Asseco skutecznie buduje swoją pozycję: od ponad trzech dekad tworzy autorskie oprogramowanie dla firm z kluczowych sektorów. Stoi na czele międzynarodowej grupy kapitałowej, która jest największym dostawcą rozwiązań informatycznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Działa w 60 krajach, zatrudnia 28 tys. osób.
Zeszły rok rzeszowska grupa może zaliczyć do bardzo udanych. Osiągnęła 12,2 mld zł przychodów – 14 proc. więcej niż w roku 2019. Zysk operacyjny przekroczył 1,2 mld zł, a zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej ukształtował się na poziomie 402 mln zł, co w obu przypadkach oznacza wzrost o jedną czwartą. Rok 2021 dla Asseco też zapowiada się bardzo dobrze.
Wysoko w rankingu marek sektora ICT uplasowało się Sii Polska, należące do Sii sp. z o.o. Historia firmy sięga 2005 r. Gregoire Nitot postanowił wtedy założyć w Polsce firmę świadczącą usługi IT i zaczął szukać inwestorów. Sii Groupe powierzyło mu 70 tys. euro, co stanowiło 70 proc. kapitału początkowego, pozostałe 30 proc. pochodziło z oszczędności założyciela. Dynamika rozwoju firmy robi wrażenie. W roku obrotowym 2015 jej przychody były już rzędu 300 mln zł. Dwa lata później przekroczyły 500 mln zł, a w 2019 r. wyniosły 840 mln zł. Firma nie zamierza zwolnić tempa. Plan na 2021 r. to ponad 1,2 mld zł sprzedaży. W I kwartale tego roku już zatrudniła 0,5 tys. specjalistów.