W światowych rankingach wartości marek, niezależnie od ich metodologii, ścisłą czołówkę tworzą od kilku lat przedstawiciele sektora technologicznego. W ich wycenach widać spore różnice, co wpływa na ich miejsce w zestawieniu.
Apple, Amazon i Google otwierają tegoroczny ranking najcenniejszych marek na świecie Global 500, który pod koniec stycznia ogłosiła firma doradcza Brand Finance. Najbardziej znaczącą zmianą w porównaniu z minionym rokiem było przetasowanie na podium; na pierwsze miejsce z trzeciego awansowała marka Apple, którą wyceniono w tym roku na 263,4 mld dol., aż o 87 proc. więcej niż w zestawieniu Brand Finance Global 500 za 2020 r. W najnowszym zestawieniu Apple jest wart prawie o 10 mld dol. więcej niż ubiegłoroczny lider, marka Amazon, która (wyceniana na 254,2 mld dol.) musiała się teraz zadowolić drugim miejscem na podium, wyprzedzając Google'a wartego „tylko" 191,2 mld dol.
– Apple się odgryza i odzyskuje pozycję najcenniejszej marki świata – podsumowują eksperci Brand Finance, nawiązując do charakterystycznego logo z nadgryzionym jabłkiem i powrotu na pozycję lidera po czterech latach przewagi Google'a i Amazona.