Choć pandemia nie spowodowała spadku sprzedaży produktów spożywczych, to przesunięcia w ramach kategorii są znaczące. Co więcej, wiele zwyczajów prawdopodobnie się utrzyma. Polska jest jednym z największych producentów żywności w Unii Europejskiej, także w zakresie jej eksportu, więc wszelkie zmiany muszą mieć szybko odzwierciedlenie w strategiach. Firmom nie pozostaje nic innego, jak tylko do nowych trendów się dostosować, co widać także po działaniach lidera, czyli marki Sokołów.
To jeden z największych producentów mięsa w Europie Środkowo-Wschodniej i jeden z liderów branży w Polsce. Grupa zatrudnia 9,5 tys. osób, ma osiem zakładów przetwórczych. Jest częścią duńskiego koncernu Danish Crown. To największy eksporter mięsa na świecie i największa firma przetwórstwa mięsnego w Europie.
Trendy w kontrze
Marka Sokołów jest wyceniana na 747,6 mln zł. Firma wciąż rozwija ofertę m.in. o produkty stworzone specjalnie dla dzieci, przekąski w ofercie Snacks & Chips, linię Naturrino z dodatkiem wyłącznie naturalnych przypraw, a bez konserwantów, fosforanów i glutaminianu sodu. Od 2019 r. do grupy należy marka Gzella.