Marki z branży paliwowo-energetycznej zdominowały pierwszą piątką tegorocznego rankingu, który otwiera Orlen – flagowa marka narodowego czempiona, PKN Orlen. Znak firmowy paliwowego giganta od lat utrzymuje się na czele rankingu Najcenniejszych Polskich Marek, niezależnie od zmieniającej się w ostatnich latach jego metodologii. Podobnie jest w tegorocznym zestawieniu, które dla „Rzeczpospolitej" opracowali eksperci z Akademii Finansów i Biznesu Vistula.
Polskie korzenie
Sięgająca niemal 10 mld zł wycena Orlenu istotnie wpływa na łączną wartość sektora paliwowo-energetycznego w tegorocznym zestawieniu. Reprezentowany przez siedem marek ma on największy, prawie 35-proc., udział w łącznej wartości rankingu, która wynosi prawie 82 mld zł.
Biorąc pod uwagę obecną wartość marki Orlen, a także ambitne plany rozwojowe PKN Orlen, jej czołowa pozycja wydaje się w najbliższych latach niezagrożona.