Koronawirus a prawa pasażerów i klientów biur podróży

Czy zagrożenie epidemią koronawirusa można traktować jako "nadzwyczajne okoliczności", które dają konsumentom prawo do odstąpienia od umowy zawartej z biurem podróży czy przewoźnikiem lotniczym i zwrotu wpłaconych pieniędzy?

Aktualizacja: 02.03.2020 18:28 Publikacja: 02.03.2020 17:13

Koronawirus a prawa pasażerów i klientów biur podróży

Foto: Adobe Stock

dgk

Wielu konsumentów wykupiło wczasy, wycieczki czy bilety lotnicze zanim ktokolwiek słyszał o chorobie z Wuhan. Zagrożenie epidemią przekroczyło granice Chin i służby sanitarne odradzają wyjazdy do wielu miejsc na świecie oraz zalecają unikanie skupisk ludzi. Czy w tej sytuacji można zrezygnować z umowy z biurem podróży lub liniami lotniczymi bez uszczerbku dla kieszeni?  Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował szczegółowe informacje o prawach konsumentów i obowiązkach przedsiębiorców w takich przypadkach.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Zawody prawnicze
Znów zawrzało w prokuraturze z powodu wynagrodzeń. Od kiedy podwyżki?
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Konsumenci
Skuteczne gwarancje dla kredytobiorców. Ważny wyrok TSUE
Prawo karne
Projekt zaostrzenia kar dla kierowców. Przepadek stanie się fikcją?
Prawo karne
Sfałszowane wyroki w sądzie. Skarb Państwa oszukany na ponad 3 mln zł
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Praca, Emerytury i renty
Najniższa krajowa w 2025 roku: Ile wynosi płaca minimalna? Kwoty brutto i netto
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej