Po papierze pora na drożdże. Ciągle szalejemy na zakupach

Nabiał, drożdże, mąka to przeboje ostatniego tygodnia marca. W miarę postępu epidemii Polacy kupują co innego, gdzie indziej i w inny sposób.

Aktualizacja: 08.04.2020 06:45 Publikacja: 07.04.2020 21:00

Po papierze pora na drożdże. Ciągle szalejemy na zakupach

Foto: Adobe Stock

Przede wszystkim Polacy zaczęli kupować żywność bliżej domu. W dobie pandemii koronawirusa stracili ochotę na dłuższe podróże, a małe sklepy w sąsiedztwie sprzedają więcej żywności.

Wynika to z badań paragonów fiskalnych przeanalizowanych przez Comp Platforma Usług. Dzięki swojej platformie m/platform ściągnęła ona wyniki sprzedaży z ponad 4,6 tys. małych sklepów. Przede wszystkim małe sklepy więcej sprzedają, wartość koszyka zakupowego wzrosła w nich już z 18,5 zł przed rokiem do ok. 26 zł dziś. Podczas początkowej gorączki zakupowej, która nastała w 11. tygodniu roku, klienci wymietli z półek sławny już papier toaletowy. Sprzedaż żywności suchej wzrosła wtedy o 310 proc., konserw mięsnych o 192 proc., mydło zanotowało skok o 192 proc. w porównaniu ze średnią sprzedażą z lutego. Wśród alkoholi piwo i wódka rosły dość spokojnie, o 11 i 19 proc., za to spirytus skoczył o 567 proc.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Cła Donalda Trumpa. Jeszcze ich nie ma, ale firmy reagują
Handel
Światu grożą wyższe stawki celne w handlu z USA. Zwłaszcza Chinom
Handel
Czy 11 listopada sklepy są otwarte? Gdzie zrobić zakupy w Święto Niepodległości?
Handel
Amazon: Partnerstwo polityczne między USA a Polską pozostaje bardzo silne
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Handel
Black Friday 2024: Kiedy wypada? Lepiej uważać na pułapki zakupowe
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje