Od 1 stycznia br. wszedł obowiązek korzystania z e-Doręczeń przez podmioty publiczne (m.in. ZUS, NFZ, samorządy, urzędy skarbowe) wskazane w ustawie oraz zawody zaufania publicznego, czyli: adwokaci, radcy prawni, doradcy podatkowi, doradcy restrukturyzacyjni, notariusze oraz rzecznicy patentowi. System ma zastąpić tradycyjne papierowe awizo i doręczenia listów poleconych za potwierdzeniem odbioru.
W najnowszym komunikacie Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, iż od 15 stycznia 2025 r. na portalu PUE/eZUS udostępniono funkcjonalności, które wynikają z art. 71 ab ust. 1a ustawy o systemie ubezpieczeń́ społecznych w zakresie tzw. e-Doręczeń.
Czytaj więcej
Nieustanne elektroniczne zapytania dotyczące statusu e-przesyłki w systemie e-Doręczeń są według Poczty Polskiej powodem kłopotów technicznych rzutujących na czas realizacji usług PURDE, czyli doręczenie całkowicie elektronicznego.
Pismo z ZUS na e-Doręczniach
Jak wyjaśniono, klientom, którzy mają profil na portalu PUE/eZUS i jednocześnie adres do doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych, ZUS przekazuje pisma wymagające potwierdzenia nadania lub odbioru na adres do doręczeń elektronicznych. Po doręczeniu pisma na e-Doręczenia pismo jest przekazywane również na profil klienta na portalu PUE/ZUS.
Pisma, które są przekazywane na adres do doręczeń elektronicznych, na portalu PUE/eZUS zostaną umieszczone w skrzynce odbiorczej, na liście dokumentów odebranych. Są one oznaczone jako: pismo z ZUS na e-Doręczniach.