Boeing może zrezygnować z produkcji największego MAXa

Boeing może zostać zmuszony do rezygnacji z programu produkcji B737 MAX 10 z powodu możliwych problemów z jego zatwierdzeniem przez władze lotnicze — powiedział prezes David Calhoun tygodnikowi „Aviation Week”. A zainteresowanie tym samolotem jest duże

Publikacja: 10.07.2022 15:50

Boeing B737

Boeing B737

Foto: Bloomberg

Jeśli koncern nie otrzyma do końca bieżącego roku certyfikacji dla największej wersji z rodziny MAXów albo zwolnienia jej przez Kongres z pewnych wymogów technicznych, to zostanie zmuszony do rezygnacji z jej produkcji.

Po dwóch tragicznych katastrofach najmniejszych samolotów z tej rodziny Kongres USA przyjął pod koniec 2020 r. ustawę o nowych normach w systemie ostrzegania pilotów, obowiązujących w samolotach zatwierdzanych do latania po 2O22 r. Przy braku wcześniej tej certyfikacji albo decyzji Kongresu zwalniającej go z nowych norm koncern będzie musiał przeprojektować kokpit „dziesiątki”. To będzie wiązać się z nowym szkoleniem pilotów, bo MAX 10 nie będą identyczne w obsłudze jako mniejsze -7, -8 i -9.

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Transport
Ponad 10 ton skonfiskowanego kimchi. Nietypowe kłopoty pasażerów na lotnisku
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Transport
Właśnie ruszył nowy program dopłat do e-aut. Jak z niego skorzystać?
Transport
Branża transportowa w opałach. Niemcy wyhamowują polskie tiry. Co to oznacza?
Transport
Kreml zagrabia największe prywatne lotnisko Rosji
Transport
LOT żegna się z hubem w Budapeszcie. Samoloty są potrzebne gdzie indziej